κρατήρ του Ευφρονίου |
Ακόμη και μια φαινομενικά μικρή αλλαγή σε ποτήρια κρασιού μπορούν να δείξουν την κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική εξέλιξη στην αρχαία Ελλάδα κατά τα τελευταία 500 χρόνια, και αυτό είναι ακριβώς ό, τι μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Cincinnati αναλύει.
Η Kathleen Lynch θα παρουσιάσει ένα χρονολόγιο της για κύπελλα πόσης οίνου που χρησιμοποιούνται στην αρχαία Αθήνα από το 800 π.Χ. έως 323 π.Χ. και θα συζητήσει πώς στίς αλλαγές στο κύπελλα πόσης οίνου, σημειώνονται πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές.
Η Kathleen Lynch θα ειδικά μιλήσει για την τελικά κοκτέιλ πάρτι του αρχαίου κόσμου «Συμπόσιο» τα ονομάζει η ίδια.
Μια σημαντική πτυχή σε κάθε συμπόσιο ήταν το κύπελλο κρασιού, καθώς και τη μορφή και το καλολογικά στοιχεία σχετικά με τα κύπελλα αντανακλώνται στην κοινή κουλτούρα των συμμετεχόντων, καθώς και τις μεγαλύτερες κοινωνικές πραγματικότητες και τις αλλαγές στον κόσμο τους κατά τη επόμενη περίοδο μελέτης.
Γιατί αυτά τα αντικείμενα; Τα χρηστικά αντικείμενα των ανθρώπων μιλούν γιαυτούς και την εποχή τους. Με τον ίδιο τρόπο που η κούπα καφέ με «Νεσκαφέ» στο ντουλάπι της κουζίνας σας μιλά για τις αξίες σας και την κουλτούρα σας, το ίδιο κάνουν και αυτά που χρησιμοποιούνται συνήθως, τα αντικείμενα του παρελθόντος θα μας πει για το παρελθόν των ιδιοκτητών του.
Και, συχνά, μελετώντας το παρελθόν, μαθαίνουμε για τον εαυτό μας, λέει η Lynch.
Στην εποχή του ΣΙΔΗΡΟΥ (1,100-700 π.Χ.) τα συμπόσια και οι κούπες σε συναθροίσεις κατανάλωσης (συμπόσια) προορίζονταν για την ελίτ.
Τα "κρασοπότηρα" κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν απλά διακοσμημένα και στηριζόταν άμεσα σε βάση (δεν υπάρχει στέλεχος).
Στην Αρχαϊκή περίοδο (700-480 π.Χ.), ποικιλία και η ποιότητα ήταν ιδιαίτερα υψηλές κατά την περίοδο αυτή.
Ήταν η αρχή της μελανόμορφης κεραμικής παραγωγής, καθώς και απλές, μελαμβαφή εκδόσεις. Προήλθε κύπελλα έγινε πιο δημοφιλής, ίσως επειδή ήταν πιο εύκολο να κρατήσει, ενώ reclining.
Στα μέσα του 6ου αιώνα π.Χ. ήρθε την ταχεία ανάπτυξη των τύπων κυπέλλου: Komast κύπελλα, Σιάνα κύπελλα, Gordion κύπελλα, Χειλωτά κύπελλα, Ταινιώδη κύπελλα, κύπελλα μαρασμού, -σκέψης κύπελλα και βαθιά κύπελλα ».
Κατέχοντας ότι νεότερο όσον αφορά την λειτουργία και το ύφος στα "κρασοπότηρα" ήταν πιθανόν να ταυτίζεται με τη γνώση και την κατάσταση.
Η ελίτ μπορεί να έχουν αναζητήσει συνοχή και αυτό είναι ο μόνος ορισμός για την αντιμετώπιση των φατριαστικών σε αντιπαλότητες και λαϊκιστικές κινήσεις, εξηγεί η Lynch.
Ύστερη Αρχαϊκή Εποχή (525-480 π.Χ.) Οι μάζες ήταν πολιτικές, αν δεν την κοινωνική, ισούται με την ελίτ, και αυτές οι μάζες ήταν απολαμβάνουν τώρα συμπόσια του.
Η κατ 'εκτίμηση ότι η κατανάλωση σκαφών για συμπόσια αποτελείται έως και 60 τοις εκατό των terra cotta fineware (συλλογή από πιάτα) στο τυπικό αθηναϊκό σπίτι της παρούσας περιόδου.
Τελικά με τις καταστροφικές εκστρατείες Περσικών Πολέμων, η οποία Η Ελλάδα κέρδισε, ο πολλαπλασιασμός των τύπων κυπέλλου μειώθηκε κατά την περίοδο αυτή, με ερυθρόμορφο κύπελλα, το οποίο εισήχθη γύρω στο 525 π.Χ., να γίνει η πιο δημοφιλή.
Της Κλασσικής περιόδου (480-400 π.Χ.) ερυθρόμορφα κύπελλα (κούπες διακοσμημένες με κόκκινο και στοιχεία μαύρου) παραμένουν δημοφιλείς, αλλά το ύψος στα κύπελλα είναι ψηλότερο και είναι λεπτότερα.
Αυτά ήταν πολύ απλούστερα, μαύρο κύπελλα απο πηλό με γυαλιστερές επιφάνειες και λεπτό σφράγισμα με εγχάρακτα σχέδια σε πηλό στο εσωτερικό του κύπελλου, που μιμήθηκε τα πρωτότυπα μεταλλικά, σχετικά με το φθηνό κόστος τους.
Με άλλα λόγια, τα κοινά πήλινα (terra cotta) κύπελλα ήταν «σχεδιαστικώς παροπλισμένα» μπροστά στα σχέδια της "υψηλής τεχνικής" που βρέθηκαν στα ασημένια κύπελα.
Αυτό δημιουργήθηκε σε μια περίοδο σκληρής οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας, όταν οι άνθρωποι αναζήτησαν διαφυγή μέσω των αγαθών ψευδο-πολυτέλειας.
Ύστερη ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (400-323 π.Χ.) Οι τάσεις προς ψευδο-πολυτέλεια στίς κούπες συνεχίστηκε, αλλά η ποικιλία των εν λόγω σχεδίων με «ασημένια-εμπνευσμένη« πήλινη κούπα μειώθηκε μετά τη στροφή του 4ου αιώνα π.Χ., πιθανότατα τα λόγω έντυπα δεν ήταν πρακτικά.
Η διακοσμητική καινοτομία, που ονομάζεται Δυτικής Κλιτύος, έγινε δημοφιλής αυτή τη στιγμή. Αποτελούνταν από χρωματιστό πηλό που εφαρμόζονται στην κορυφή μελαμβαφή επιφάνειες για να δημιουργήσετε τα αποτελέσματα της γιρλάντες και στεφάνια.
Οι ανθρώπινες φιγούρες δεν ήταν πλέον παρούσες. Με την κίνηση προς τον εκδημοκρατισμό στην Αθήνα, η συμμετοχή σε συμπόσια έχει διευρυνθεί.