Greek-lish για τους Γρεκύλους

Myspace Layouts Greek-lish για τους Γρεκύλους

Στο μπουκέτο της φωτό που είναι ένα σπάνιο είδος γλώσσας υπό εξαφάνιση,τα Ελληνικά, μπολιάσθηκε το γνωστό "τριαντάφυλλο" Γκρύκλης (Greek-lish ).

Κάθε φορά που γράφετε μια ελληνική πρόταση με λατινικούς χαρακτήρες, ένα μικρό Γκρύκλης πέφτει από το μπουκέτο στην άσφαλτο και στρώνει το δρόμο που πατάει η αγγλοσαξωνική νταλίκα-μπουντόζα.

Το κρίμα στον λαιμό σας. Gi afto stamaticte na grafete etc. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μάθετε να γράφετε σωστά. Θα κάνετε καλό στον εαυτό σας, θα προστατέψετε ένα είδος υπό εξαφάνιση και θα σταματήσετε να σπάτε τα νεύρα των φίλων σας.

Σε κάποιους ήδη έχει συμβεί και συνεχίζει να συμβαίνει.

Ας ενώσουμε όλοι τις φωνές μας για μια δικαιότερη αντιμετώπιση και για μια αξιοπρεπή στάση απέναντι στην ιστορία μας

υ.σ: οι λεγόμενοι "ΛΑΤΙΝΙΚΟΙ (LATIN)" χαρακτήρες προέρχονται απο το ΑλφάΒητο των αποίκων απο Κύμη/Χαλκίδα-Ευβοίας...

Να θυμάστε

"Να θυμάστε ότι η μόνη μας περιουσία στη ζωή είναι αυτά που έχουμε στο κεφάλι μας,
τα λεφτά δεν έχουν καμία απολύτως αξία γιατί χάνονται μέσα σε μια στιγμή,
ενώ αυτά που έχεις στο κεφάλι σου δεν χάνονται ποτέ, γιατί κανείς δεν μπορεί να τα κλέψει".
"ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ ΚΑΙ ΥΠΕΙΡΟΧΟΝ ΕΜΜΕΝΑΙ ΑΛΛΟΝ" δλδ Να είσαι πάντα άριστος και ανώτερος απο τους άλλους"'
" Σε ολόκληρη την ιστορία, τίποτε δεν είναι πιο εκπληκτικό ή τόσο δύσκολο να περιγραφεί όσο η αιφνίδια άνοδος του πολιτισμού στη Ελλάδα. Πολλά απ' όσα δημιουργούν τον πολιτισμό υπήρχαν ήδη επί χιλιάδες χρόνια στην Αίγυπτο ή στη Μεσσοποταμία και είχαν απλωθεί από εκεί στις γειτονικές χώρες. Αλλά ορισμένα στοιχεία έλειπαν, ωσότου τα προμήθευσαν οι Έλληνες. Το τι απετέλεσαν στην τέχνη και τη λογοτεχνία είναι γνωστό στον καθένα, αλλά ό,τι έχουν πραγματοποιήσει στον καθαρά διανοητικό τομέα είναι ακόμη εξαιρετικότερο." (Bertrand Russel).
Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι… (Κωστής Παλαμάς) -και αυτό-
«Ποιος μας φυτεύει στη Γη ετούτη και ποιος μας ξεριζώνει χωρίς να μας ζητήσει την άδεια; φωνάζουν οι καρδιές, ρωτούν οι κεφαλές χτυπώντας το Χάος»(Καζαντζάκης)
Φίλε ή αντίπαλε μην τ' αναγγείλεις πουθενά. Δεσμώτης τήδε ίσταμαι τοις ένδον ρήμασι πειθόμενος. 'Αρης Αλεξάνδρου (1922-78)ποίημα συλλογής «Ευθύτης οδών» (1959) -

Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι; - Γιώργος Σεφέρης


Gorgias φλεγόμενος

Στίγμα Θέσεων

...."Πράμματα για τους Έλληνες έμαθα πολλά" μας είπε. Ο,τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος, αυτοί τόχουνε κιόλας πράξει! Σοφία, γενναιότητα - αλλά μαζί: και φλυαρία άσκοπη, και προδοσία! Εβγαλαν άντρες σπάνιους-αλλά τους σκότωσαν οι ίδιοι! Είχαν ανθρώπους δίκαιους - αλλά τους εξορίσαν! (Η πολλή αρετή πάντα τους προξενούσε πλήξη!) Γενναίοι - όποτε ξένοι πάτησαν τη χώρα τους,- μα μόλις διώχναν τους εχθρούς, συνέχιζαν το σκοτωμό αναμεσά τους ! . . Τι να σας πώ ! . . Πράμματα για τους Ελληνες έμαθα πολλά μα λίγα μπόρεσα να καταλάβω! . ... O Μακρυγιάννης έφα(είπε): «Παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να φάνε τους Έλληνες και δεν μπορούνε, τρώνε από μας και μένει και μαγιά». Κι όπως λέει ένας φίλος: παρά τις (αθρησκευτικές ή αν θελετε αγνωστικιστικές) πεποιθήσεις μου, καμιά φορά εύχομαι πάντα να μπορέσω να πειστώ ότι έχω άδικο και να πιστέψω τους συνομιλητές μου. Κυρίως για τους δικούς μου ανθρώπους που τους στενοχωρώ. Όμως ανέκαθεν ήμουν αμφισβητίας και Εικονοκλάστης. Έτοιμος πάντα για τον αντίλογο, πρός εύρεσιν της Αληθείας. Έτσι ήταν περίπου αναμενόμενο ότι κάποτε θα ερχόταν και η στιγμή τής θρησκευτικής αμφισβήτησης. Απλά δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς!». Κι εγώ..επίοης διότι: Την άλλη μέρα, στην δευτέρα δημοτικού, η κυρία Μαρίκα με την άδεια ξύλινη κασετίνα, μου μάτωσε το κεφάλι. Δεν ήξερα τα δώδεκα παιδιά του Ιακώβ. Πώς να την πείσει κανείς ότι τη νύχτα θεμελιώσαμε τον Παρθενώνα. Κάποτε, που το τρίπτυχο "πατρίς θρησκεία οικογένεια" δεν είχε χάσει ακόμα την αίγλη του, ο καθηγητής μου της Ιστορίας μιλώντας για την εποχή του "Βυζαντίου" και συγκεκριμένα για τον Θεοδόσιο τον "μεγάλο", τόλμησε να ξεστομίσει λίγα λόγια για τις καταστροφές, που υπέστησαν τα έργα του Ελληνικού πολιτισμού, από τους φανατικούς πιστούς του Χριστιανισμού. Οι εικόνες των μαυροντυμένων καταστροφέων, όπως ζωγραφίστηκαν τότε στο μυαλό μου, δεν έσβησαν ποτέ. Οφείλω ένα ευχαριστώ, έστω ανώνυμα στον καλό φιλόλογο - ιστορικό, που μου έδωσε αυτό το ψήγμα αληθείας, το οποίο θα ήταν η άκρη του νήματος για την απάντηση στο δυσαπάντητο ερώτημα: Πώς και γιατί σε αυτή την χώρα οι άνθρωποι απαρνήθηκαν τη θρησκεία, και τον πολιτισμό τους συνολικά, και ενστερνίστηκαν για θρησκεία, μια αίρεση της Εβραϊκής, τόσο ξένη και ασύμβατη με τον χαρακτήρα τους; Κατά τον Αριστοτέλη ο άνθρωπος είναι ζώον πολιτικόν. Εξού ο μη λαμβάνων ενεργητικό μέρος στις υποθέσεις του συνόλου καλείται ‘ιδιώτης’, έχων χαλαρή τη συνείδηση του ‘πολίτη’ και κατ’ επέκταση έχει ελαττωμένη διανοητική ικανότητα. Οι Αγγλο-Σάξωνες απλά τον/την αποκαλούν: idiot . Θα θυμίσω αυτό: Ἀρχοντα των τριών μέμνησω: Άνδρας άρχει--Νόμοις άρχει--Ούκ αεί άρχει* «Τρία πράγματα πρέπει να θυμάται κανείς όταν βρίσκεται στην εξουσία: -Ότι κυβερνάει ανθρώπους, -ότι πρέπει να διαχειρίζεται την εξουσία σύμφωνα με το νόμο και -ότι δεν θα κυβερνάει αιώνια.»Αγάθων(Αθηναίος τραγικός ποιητής) .....Ο Επίκουρος (341-270π.χ) και η θεωρία του στρέφονται σ έναν ηθικολογικό χαρακτήρα της φιλοσοφίας. Στόχος του ήταν η αναζήτηση των αιτιών της ανθρώπινης δυστυχίας και των εσφαλμένων δοξασιών που την προκαλούν, όπως π.χ. η δεισιδαιμονία, ώστε να υπάρξει η αντιπρόταση για την προοπτική μιας ευχάριστης ζωής (ΖΗΝ ΗΔΕΩΣ), που για την επίτευξή της ο Επίκουρος προσέφερε ξεκάθαρες φιλοσοφικές συμβουλές. Το ζην ηδέως, επιτυγχάνεται με την απουσία του πόνου και φόβου και με τη βίωση μιας ζωής αυτάρκους περιβαλλόμενης από φίλους. Επίσης: Αρχή και ρίζα παντός αγαθού, η της γαστρός ηδονή. Ο Επίκουρος δίδαξε ότι η ηδονή, ή ευχαρίστηση, όπως θα λέγαμε σήμερα, αλλά και ο πόνος, είναι το μέτρο για το τι πρέπει να προτιμούμε και τι να αποφεύγουμε. Βασικές αρχές της διδασκαλίας του είναι οι εξής: - Με τον θάνατο έρχεται το τέλος όχι μόνο του σώματος αλλά και της ψυχής - Οι θεοί δεν επιβραβεύουν η τιμωρούν τους ανθρώπους - Το σύμπαν είναι άπειρο και αιώνιο - τα γενόμενα στον κόσμο συμβαίνουν τελικά, με βάση τις κινήσεις και τις αλληλεπιδράσεις των ατόμων που διακινούνται στο κενό χώρο. Επίσης στην Τετραφάρμακο του, λέει): «Άφοβον ο θεός, ανύποπτον ο θάνατος, το μεν αγαθόν εύκτητον, το δε δεινόν ευκαρτέρητον» . {Επομένως οι πράξεις ή παραλείψεις μας, διέπουν ένα μέγιστο ποσοστό του μέλλοντός μας, το δε υπόλοιπο, οφείλεται στην Τύχη-Τυχαιότητα (ή Θεό για κάποιους) λέω εγώ - Γοργίας..}
«ΠΑΙΣ ΩΝ ΚΟΣΜΙΟΣ ΓΙΝΟΥ, ΗΒΩΝ ΕΓΚΡΑΤΗΣ, ΜΕΣΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΠΡΕΣΒΥΤΗΣ ΕΥΒΟΥΛΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΩΝ ΑΛΥΠΟΣ» (Παιδί να μαθαίνεις καλούς τρόπους, νέος να πειθαρχείς τα πάθη σου, ώριμος να είσαι δίκαιος, γέρων συμβουλεύεις σωστά και να μη λυπάσαι τον θάνατο που πλησιάζει). Δελφικό παράγγελμα.
“Η επιθυμία της φήμης είναι το έσχατο ελάττωμα που αποβάλλουν ακόμη και οι σοφοί.”―Τάκιτος (55-117 μ. Χ.) .....επομένως....... ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ - ΕΝ ΟΙΔΑ (ότι) ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ -ΜΗΔΕΝΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΖΕ - ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ.....αυτό προσπαθώ!!! - Γοργίας

Όχι άλλη δεισιδαιμονία, σας παρακαλώ

Λες κι ο Θεός τους έκανε φάρσα. Μετά το σεισμό, έριξε καταρρακτώδη βροχή. Ενίοτε, ξέρετε, γίνονται σεισμοί. Ο σεισμός είναι φυσικό φαινόμενο — δυσάρεστο για μας, αλλά η φύση είναι πολλές φορές δυσάρεστη. Επίσης, πολύ συχνά, βρέχει — ευτυχώς. Η βροχή είναι επίσης φυσικό φαινόμενο, καθώς και μια από τις βασικές αιτίες που υπάρχει ζωή πάνω σ’ αυτή την χωματό-πέτρινη μπάλα που περιστρέφεται στο (σχεδόν) κενό. Πόσο μυαλό θέλει για να σκεφτεί κανείς ότι τα δυο αυτά φυσικά φαινόμενα μπορεί και να συμπέσουν; Πότε θα ξεκολλήσετε επιτέλους από αυτή την ανόητη συνήθεια να τα αποδίδετε όλα, σε κάποιο υπερφυσικό ον; Όχι, τις φυσικές καταστροφές δεν τις επιφέρει κανένας θεός. Όχι, τους ανθρώπους που βγαίνουν ζωντανοί από ένα ατύχημα ή μια εγχείριση δεν τους σώζει κανένας θεός. Όχι, οι συμπτώσεις δεν συνιστούν απόδειξη θείας παρέμβασης. Όχι, δεν μπορείτε να ονομάζετε κάθε συμβάν που δεν μπορείτε να εξηγήσετε «θαύμα». Όχι, οι προσευχές και οι λιτανείες δεν φέρνουν κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Καταλαβαίνω ότι ο ανθρώπινος νους έχει την ανάγκη να προσδίδει σε όλα τα γεγονότα νόημα ακόμη κι όταν δεν υπάρχει κανένα, ιδίως όταν αυτά συνοδεύονται από ανθρώπινο πόνο, αλλά δοκιμάστε, αν θέλετε, κι ένα εργαλείο που λέγεται «λογική». Αν μάθετε να το χρησιμοποιείτε, θα σας φανεί πολύ χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις…

Η Κόλαση κι ο Παράδεισος είναι εδώ σ'αυτή τη Γή....

Κάρ.Παπούλιας 24.07.08

Συμμερίζομαι την απογοήτευση και την οργή των πολιτών, όταν διαπιστώνουν ότι, η πολιτική αντιμετωπίζεται ως όχημα προσωπικού πλουτισμού και ως μέσο μιας παχυλής ζωής - Κάρολος Παπούλιας 24.07.08

Περιμένοντας τους Βαρβάρους

Για την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα: «Των οικιών ηµών εµπιµπραµένων ηµείς άδοµεν» Θουκυδίδης
σ.σ. «και το μο.νί χτενίζεται» Γοργίας
Το άκρως επίκαιρο, για Ιθαγένεια και Πτώχευση της Πατρίδας, Ποίημα (όπου βάρβαροι=ΔΝΤ):
—Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
—Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
—Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;

—Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί τον αρχηγό τους… (Κ. Καβάφης, “Περιμένοντας τους Βαρβάρους)

Επίσης διαχρονικώς επίκαιρα της Πατρίδας μας.
Οράτιος πρός Λεοκράτην: «...ήν τον Δήμον ψηφισάμενον, τους μεν δούλους ελευθέρους, τους δε ξένους Αθηναίους, τους δ' ατίμους Επιτίμους... »
και «Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….» Ισοκράτης, Πανηγυρικός»

Θα θυμίσω αυτό επίσης: Ἀρχοντα των τριών μέμνησω: Άνδρας άρχει--Νόμοις άρχει--Ούκ αεί άρχει* «Τρία πράγματα πρέπει να θυμάται κανείς όταν βρίσκεται στην εξουσία: -Ότι κυβερνάει ανθρώπους, -ότι πρέπει να διαχειρίζεται την εξουσία σύμφωνα με το νόμο και -ότι δεν θα κυβερνάει αιώνια.»Αγάθων(Αθηναίος τραγικός ποιητής)

Να γιατί χρειάζεται Δημοψήφισμα και Σκαμνί-Δίκη για όσους Πολιτικούς μας είναι άτιμοι!!
Ό καλύτερος τρόπος που ανακάλυψε το σύστημα για να απαλλάσσεται από λέξεις που ενοχλούν, είναι να τους αλλάζει τον ορισμό. π.χ. Αμαρτία=Λάθος (αρχαιοελληνικά) και έγινε Χριστιανικά=Ηθική Πτώση, οπότε επιλαμβάνεται ο Παπα-τζής!!
Με το σχιζοφρενές ιδεολόγημα του «Ρωμιοχριστιανισμού», το παρακράτος της ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας-ταλιμπάν ελέγχει την Παιδεία και απομακρύνει τους Ρωμιούς συστηματικά απ'όλες τις αρχές και τις αξίες της ελληνικής αρχαιότητας.Το παρακράτος αυτό (11.000 Ιερείς και 82 Επίσκοποι+82 Βοηθοί Επισκόπων=164 με Μισθό Στρατηγού και με καθεστώς Δημ.Υπαλλ) συνεχίζει να χρηματοδοτείται κανονικά από τον κρατικό προΰπολογισμό και να απολαμβάνει ιδιαίτερα φορολογικά προνόμια
και άλλες ασυλίες!! που ουδείς από τα δυο μεγάλα (;) Κόμματα τολμά να τα καταργήσει.
Ουδείς μπορεί να φαντασθεί, το τόσο αναγκαίο διαζύγιο μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας με ταυτόχρονη απαλλοτρίωση της αμύθητης περιουσίας - προΐόν εγκληματικών ενεργειών στη διάρκεια της Βυζαντινο-Οθωμανικής αυτοκρατορίας κατά των Ελλήνων, που αρνούντο την νεα θρησκευτικη ιουδαΐκή αΐρεση - και κατάργηση όλων των φορολογικών προνομίων της. Το σημερινό παρακράτος της ορθ-χριστ-θεοκρατίας είναι η κύρια πηγή της σημερινής διαφθοράς. Μοναστήρια σφιχταγκαλιασμένα με την πολιτική εξουσία λυμαίνονται το κρατίδιο της Ρωμιοσύνης και τους Ρωμιούς υπο την ευλογία της Δικαιοσυνης των Αχτιναμέδων, φιρμανίων και χρυσοβούλων ή υπο την «πλάνη»(;) της πολιτικής εξουσίας. Εκκλησιαστικές οργανώσεις, σύλλογοι και λοιπά ιερά ιδρύματα μοιράζονται το δημόσιο χρήμα,
ενώ το ηλίθιο ποίμνιο των Ρωμιων βλεπει, άν βλέπει, την λεηλασία αυτή ως θεάρεστο έργο και την επικροτεί με κατάνυξη......για να καταλήξει στον Παράδεισο.
»Είμαι χριστιανός, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Έλλην!»-«Ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι» Γεννάδιος Σχολάριος

Του ρασοφόρου συνέτριψε ο πέλεκυς και η αξίνα,

τα μεγαλόχαρα είδωλα στα βάθη των ναών.

Των συντριμμένων η ψυχή, δεν χάθηκε μ’ εκείνα.

Φωτοπλανήτης έγινε στα χάη των ουρανών.

Όσο που νέα ζωντάνεψε αγαλματένια κρίνα,

στου διαλεχτού τον λογισμό, στους κήπους των σοφών.

Άναβε φωτιές καλόγερε, κάψε, κάψε, στα χαμένα καις.

Από την στάχτη της φωτιάς σου, της ιδέας ο χρυσαετός

τις φτερούγες του τεντώνει πιο πλατιές,

προς τα ύψη, προς το φως!!!

Κωστής Παλαμάς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ - Θέμου Κορνάρου-«Οι Αγιοι χωρίς μάσκα» (εκδ. Γκωγκώνη, Αθήνα 1933)
Το οδοιπορικό του κομμουνιστή συγγραφέα που επισκέφτηκε το 1930 ως εργάτης το Αγιο Ορος και επιχείρησε την πλήρη απομυθοποίηση του Περιβολιού της Παναγιάς. Ο Κορνάρος συγκρίνει το Αγιο Ορος με το λεπροκομείο της Σπιναλόγκας: «Και τα δυο αυτά μέρη τα επισκέφθηκα. Στο ένα -που είναι μια πελώρια σιδερόπετρα στη μέση του πελάγου- λιώνουνε σιγά-σιγά 300 άνθρωποι, σακατεμένοι, κομματιασμένοι από τη λέπρα του κορμιού. Στο άλλο -που είναι το πιο πλούσιο και το πιο όμορφο τμήμα του τόπου μας- 4 χιλιάδες ρασοφόροι σπουδάζουνε σ' όλη τους τη ζωή, να δένουνε, να προσαρμόζουνε στο ανθρώπινο σύνολο την πιο βρώμικη λέπρα: τη λέπρα της ψυχής.
Στη Σπιναλόγκα μπαίνοντας, πρέπει να φράξεις τη μύτη σου.
Στο Άγιον Όρος μπαίνοντας, πρέπει να φράξεις και μύτη κι αφτιά και να σκεπάσεις τα μάτια. Μα προ πάντων πρέπει να δέσεις τα νεύρα, για να μη σου φύγουνε».

Όπως γράφει στον πρόλογό του ο συγγραφέας, «μέχρι σήμερα, συνηθίσαμε να νομίζουμε το Άγιον Όρος για την πρότυπη Χριστιανική Πολιτεία […] Ώρα είναι πιά να πάψει ο άνθρωπος να γονατίζει μπροστά σε νοσογόνα μικρόβια παρασιτικά και να σκύβει το κεφάλι κάτω από το ζυγό βάρβαρων τυχοδιωκτών».
Τα δυο πρώτα κεφάλαια του δυσεύρετου βιβλίου περιλαμβάνονται στον ιστότοπο του Νίκου Σαραντάκου:
http://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/kornaros_agioi1.html
Ο αρχαίος κόσμος ήρθε σ' εμάς θλιβερά θρυματισμένος. Μεγάλο μέρος από τα γραπτά του μνημεία χάθηκε, οι οικοδομές σωριάστηκαν, τ' αγάλματα και τ΄ αγγεία κατακομματιάστηκαν και θάφτηκαν κάτω από τα χώματα ή κάτω από μεταγενέστερα χτίσματα. Μα το πιο αξιοθρήνητο, η κληρονομιά των Αρχαίων, παραδόθηκε σ' εμάς ακρωτηριασμένη, παρεξηγημένη και παραμορφωμένη από τις γενεές που μεσολάβησαν... " Καθηγητής Χαράλ. Θεοδωρίδης" «Ένας λαός γράφει την Ιστορία του, όχι για να αφηγηθεί όσα του συνέβησαν στο παρελθόν, αλλά πρωτίστως για να σφυρηλατήσει την αυτογνωσία και την ηθική ταυτότητα που του χρειάζονται για να χτίσει το μέλλον του, με Άριστους, δλδ Άριστα-Κρατούντες κι όχι "αριστοκράτες" εκλεγμένους ή κληρονόμους ηγετών» (γοργίας)

" Βίων έφη δειν τον αγαθόν άρχοντα παυόμενον της αρχής μή πλουσιώτερον αλλ' ενδοξότερον γεγονέναι" Βίων ο Πριηνεύς _
Ὄταν ἀποφασίσαμε νά κάμωμε τήν Ἐπαναστάση, δέν ἐσυλλογισθήκαμε οὖτε πόσοι εἴμεθα οὖτε πῶς δέν ἔχομε ἄρματα οὖτε ὄτι οἰ Τοῦρκοι ἐβαστοῦσαν τά κάστρα καί τάς πόλεις οὖτε κανένας φρόνιμος μᾶς εἶπε «πού πᾶτε ἐδῶ νά πολεμήσετε μέ σιταροκάραβα βατσέλα», ἀλλά ὦς μία βροχή ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας, καί ὅλοι, καί ὀ κλῆρος μας καί οἰ προεστοί καί οἰ καπεταναῖοι καί οἰ πεπαιδευμένοι καί οἰ ἔμποροι, μικροί καί μεγάλοι, ὅλοι ἐσυμφωνήσαμε εἰς αὐτό τό σκοπό καί ἐκάμαμε τήν Ἐπαναστάση._Θεόδωρος Κολοκοτρώνης - Πνύκα 1838
-
Στον Νεοθωμανό Νταβούτογλου...
ΝΑ τι θα έλεγαν κάποτε οι ΕΛΛΗΝΕΣ:
- Στρατηγέ Μακρυγιάννη, ο Κιουτάγιας(Κιουταχής) έστειλε γραφή να παραδοθούμε, ‘τι θα φέρει κι άλλο ασκέρι να μας πάρει την πλάτη και τότες είμαστε χαμένοι.

- Θα μας κλάσει τον μπούτζον.

ΥΓ. Μη μου παρεξηγηθεί κανένας εύθικτος. Αυτά είναι Ιστορικά γεγονότα και όχι οτιδήποτε άλλο.

Scroller 12 Αναρτήσεων στο moyseia.blogspot

Επικαιρότητα:

Ευκλείδου Στοιχεία

Αρχαίο πρωτότυπο και μεταφράσεις μέσω του Κλασικού Αναγνώστη Ευκλείδου Στοιχεία

Μνημόνιο 7η Επέτειος 2017

Δεν θα πεθάνουμε ποτέ ΚΟΥΦΆΛΕΣ ΕΛΛΗΝΟ-ΘΑΦΤΕΣ...
8η Επέτειος του 1ου Μνημονίου (2012) και δεν υπάρχει προφυλακισμένος κανείς Υπαίτιος!! ο Ακης μόνο;; Κι αυτός βγήκε με εγγύηση!!

Οι 9 τελευταίες αναρτήσεις μου

9 Δεκ 2009

Αρχαίο σεξ σε κοινή θέα

Αρχαίο σεξ σε κοινή θέα

Η ιδέα του έρωτα από τον Ησίοδο ως την ύστερη αρχαιότητα μέσα από περίπου 300 αρχαία αντικείμενα από 47 μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και από το Λούβρο, σε μεγάλη έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης      

Ερωτας και Ψυχή. Ερωτας που την αγκαλιάζει. Ερωτας που την φυλά. Ερωτας που τη βασανίζει. Ερωτας που τη δένει πισθάγκωνα (και εκείνη καθώς δεν μπορεί να αντισταθεί του βγάζει τη γλώσσα!). Ερωτας που την καίει επάνω από τη φωτιά. Ερως ιππέας. Ερως νυκτέλιος. Ερως που αλιεύει ψυχές. Ερωτας τιμωρημένος από τη μητέρα του Αφροδίτη (καταδικασμένος να σπάζει πέτρες και δεμένος από τον αστράγαλο με την μπάλα των φυλακισμένων). Ερωτας-ηνίοχος που έχει ζέψει δύο πεταλούδες (ψυχές) σε άρμα. Ερως-δεσμώτης. Ερως-τοξότης. Ερως εναγώνιος. Ερως ταφικός. Ερως σπένδων. Ερως θηλάζων. Ερως μουσικός.              Ερως θεατρικός. Ερως-υπηρέτης. Ερως και Αντέρως. Οι ιδιότητές του δεν σταματούν εδώ.   Είναι ο θεός με τον οποίο ασχολείται η ανθρωπότητα από την αυγή του πολιτισμού ως σήμερα, αδυνατώντας να τον δαμάσει αλλά και να προχωρήσει χωρίς αυτόν. Είναι ο θεός ο οποίος πρωταγωνιστεί στην έκθεση που ετοιμάζει σε λίγους μήνες το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για τον έρωτα στην αρχαιότητα. Τον έρωτα από τη θεϊκή αλλά και από τη σαρκική πλευρά του.        Εναν έρωτα αληθινό, με την ψυχή, το πνεύμα και το σώμα σε εγρήγορση, δεμένο με τη ζωή και απαλλαγμένο από σεμνοτυφίες.

«Από τα 27.000 σφραγίσματα που βρέθηκαν στη Δήλο σε ένα συμβολαιογραφείο της Ελληνιστικής εποχής,δηλαδή από τον 2ο ως τον 1ο αιώνα π.Χ., τα μισά φέρουν παραστάσεις  δύο κυρίαρχων μορφών στην ανθρώπινη σκέψη:του Ερωτα και της Τύχης» λέει ο διευθυντής     του Κυκλαδικού Μουσείου κ. Νίκος Σταμπολίδης. «Αν ρωτάτε,λοιπόν,γιατί μία έκθεση για τον έρωτα,η απάντηση είναι αυτή:Γιατί στο πέρασμα των αιώνων όλοι οι πρωτεύοντες θεοί και οι θεές,οι ήρωες και οι ηρωίδες μπορεί να υποχώρησαν,το αντίθετο όμως συνέβη με αυτές τις δύο θεότητες, που συνεχίζουν και σήμερα να διέπουν τις ζωές των ανθρώπων».

Αγνωστος στην ομηρική εποποιία, ως θεός, ο Ερως εμφανίζεται ξαφνικά από τον Ησίοδο στη Θεογονία και μάλιστα τέταρτος στη σειρά: «Ητοι μεν πρώτιστα Χάος γένετ΄,αυτάρ, έπειτα/Γαί΄ ευρύστερνος, πάντων έδος ασφαλές αιεί/...Τάρταρα τ΄ ηερόεντα μυχώ χθονός ευρυοδείης,/ηδ΄ Ερος,ος κάλλιστος εν αθανάτοισι θεοίσι/λυσιμελής πάντων δε θεών πάντων τ΄ ανθρώπων/δάμναται εν στήθεσσι νόον και επίφρονα βουλήν». Και όπως επισημαίνει ο Παναγής Λεκατσάς στη μελέτη του «Ερως», η παρουσία του στην αρχή της κοσμογονίας δεν είναι απλώς ένα εύρημα του ποιητή: «Ενας Ερως που παρουσιάζεται πριν από τους άλλους θεούς,είναι ένας Ερως Δημιουργός κι επειδή η προσωποποίηση αφηρημένων εννοιών δεν είναι έργο της προφιλοσοφικής νοοτροπίας,ο κοσμογονικός αυτός Ερως θα ΄ναι κάποιος κοσμικός θεός μιας αρχαιότερης θρησκείας». Η αρχή

Πήλινο ακροκέραμο με παράσταση ερωτικής συνεύρεσης Σειληνού και Νύμφης (550-500 π.Χ.). Αρχαιολογικό Μουσείο Γέλας
Από τον Ησίοδο ακριβώς αρχίζει η έκθεση για να φθάσει ως την ύστερη αρχαιότητα, δηλαδή ως τον 3ο αιώνα μ.Χ.

με την επικράτηση του χριστιανισμού. Πρόκειται για δώδεκα αιώνες στη διάρκεια των οποίων πολλά άλλαξαν στη σκέψη και στις συνήθειες των ανθρώπων, πολλά και στη σχέση τους με τον έρωτα. Μια διαδικασία η οποία θα αναπτυχθεί μέσα από περίπου 300 αρχαία αντικείμενα από 47 μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και από το Λούβρο, πλαισιωμένα από κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, κυρίως ερωτική ποίηση. «Για μας ο Ερωτας δεν είναι μόνο ο φτερωτός θεός αλλά είναι και η ιδέα του έρωτα.Και κυρίως οι διαφοροποιήσεις του μέσα στους αιώνες.Πώς ξεκινά,δηλαδή,από τον Ησίοδο ως φτερωτή γονιμοποιό θεότητα και πώς παρουσιάζει έξαρση στις ανθρώπινες κοινωνίες και φυσικά στα κοσμοράματα των ευαίσθητων χορδών των καλλιτεχνών,οι οποίοι ως δέκτες και πομποί ιδεών αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τα ρεύματα της εποχής τους» προσθέτει ο κ. Σταμπολίδης ο οποίος προετοιμάζει την έκθεση με τον επιμελητή του μουσείου κ. Γιώργο Τασούλα.

Η αλλαγή

Πήλινος μονόμυξος λύχνος με ερωτική συνεύρεση ζεύγους (1ος αι. π.Χ.-1ος αι. μ.Χ.). Λευκωσία, Κυπριακό Μουσείο
Μετά τη Θεογονία ο έρωτας «αλλάζει» και αφορά πλέον τους θεούς και τις μεταξύ τους σχέσεις, τους ήρωες αλλά και τους θεούς με τους θνητούς. Στην Αρχαϊκή εποχή, τον 6ο αιώνα π.Χ., ο έρωτας έχει να κάνει πάντα με τους θεούς αλλά πλέον και με τον γάμο. Προς το δεύτερο μισό αυτού του αιώνα, όμως, πάρα πολλές είναι οι απεικονίσεις ερωτικών σχέσεων μεταξύ ανδρών αλλά και με εφήβους. «Το θέμα είναι ιδεολογικό» τονίζει ο κ. Σταμπολίδης. «Είναι η εποχή της αριστοκρατίας. Εφόσον οι γυναίκες παραμένουν κλεισμένες στον γυναικωνίτη και θεωρούνται από τους άνδρες υποδεέστερες τόσο σε κοινωνικό όσο και σε διανοητικό επίπεδοη ερωτική έλξη- που δεν είναι απαραίτητα σωματική αλλά μπορεί να είναι και πνευματική - δημιουργείται μεταξύ ατόμων που είναι ίσοι μεταξύ τους.Ασχέτως τού αν αυτή η επαφή μεταξύ ανδρών στις παλαίστρες οδηγούσε και στη σωματική σχέση.Ας μην ξεχνούμε άλλωστε ότι ο μέγιστος των θεώνο Δίας ερωτεύεται τον Γανυμήδη...».

Στην Κλασική εποχή όταν πληθαίνουν τα συμπόσια οι γυναίκες που εμφανίζονται στα έργα τέχνης είναι εταίρες ή πόρνες. Υπάρχει, δηλαδή, έστω και με αυτόν τον τρόπο μια βαθμιαία αύξηση της γυναικείας παρουσίας και άρα του ενδιαφέροντος προς το άλλο φύλο. Στους αιώνες που ακολουθούν, τέλος, στα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια είναι όλα ανάμεικτα, ισχύουν τα πάντα.

Η έκθεση

Χάλκινο αγαλμάτιο Πριάπου που λιπαίνει τον φαλλό του (1ος αι.μ.Χ.). Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολι
«Θα δείξουμε στην έκθεση αυτό που ζητούν οι νέοι άνθρωποι.Την ιστορία των προγόνων μας όχι μόνο μέσα από τις μάχες,τα γεγονότα και τις ημερομηνίες τους αλλά και με τις αλήθειες τους.Με όλο το φάσμα της ζωής ταυτόχρονα» επισημαίνει ο κ. Σταμπολίδης και έτσι η έκθεση διαρθρώνεται σε οκτώ θεματικές ενότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν ό,τι θα μπορούσε να ειπωθεί περί έρωτος.
 «Και φέρνουμε,ελπίζω,ένα εκπληκτικό επιτύμβιο ανάγλυφο της Αρχαϊκής εποχής από την Κω στο οποίο απεικονίζονται μια εταίρα με ξέπλεκα μαλλιά, ένας άνδρας με πριαπισμό και ένας νέος γιατρός που του προκαλεί αφαίμαξη από το χέρι για να σωθεί» εξηγεί ο διευθυντής τα του μουσείου.

Είναι οι δραστηριότητες και οι ιδιότητες του Ερωτα. Ο Ερως και η Αφροδίτη.
Ο έρωτας ανάμεσα στα δύο φύλα. Ο αγοραίος έρωτας (πόρνες, οίκοι ανοχής, εταίρες και συμπόσια). Ο όμοιος έρωτας (προσφορές ερωτικών δώρων σε παίδες, ερωτοτροπίες αρρένων).
Τα φαλλικά σύμβολα (ο φαλλός ως σύμβολο γονιμότητας και ως αποτροπαϊκό σύμβολο).
Ο ζωώδης έρως (συνευρέσεις Σατύρων- Μαινάδων, σκηνές κτηνοβασίας).
Ο φιλοσοφικός έρως (Ερως ασπάζεται Ψυχή, Ερως βασανίζει Ψυχή, Ερως δεσμώτης).
Είναι βέβαιο πως όταν ο Σοφοκλής έγραφε στην Αντιγόνη «Ερως ανίκατε μάχαν,/έρως, ος εν κτήμασι πίπτεις,/ος εν μαλακαίς παρειαίς/νεάνιδος εννυχεύεις,...» μιλούσε για έναν αγνό, ιδεαλιστικό, πνευματικό έρωτα, υπαρκτό ίσως, μόνο στην ποίηση.
Στη ζωή τότε και σήμερα οι διαστάσεις του ορίζονται πέρα και πάνω από λέξεις.

Ακατάλληλον δι΄ ανηλίκους

Πήλινα ειδώλια ιπτάμενων ερωτιδέων των ελληνιστικών χρόνων
Ενα δωματιάκι στο πρότυπο των πορνείων της Πομπηίας πρόκειται να διαμορφωθεί στον άνω όροφο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
Με το μικρό, στενό κρεβάτι, τα λυχνάρια με ερωτικές σκηνές, τις τοιχογραφίες. Σε όλο αυτόν τον όροφο άλλωστε η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο σε ενηλίκους. Γιατί εδώ, πρώτη φορά, τα πράγματα θα ειπωθούν με το όνομά τους.  Ούτε καθ΄ υπερβολήν ούτε κατ΄ οικονομίαν.
Αλλά ακριβώς στην κόψη του ξυραφιού, όπως αναφέρει ο διευθυντής του μουσείου, βάζοντας ένα μεγάλο στοίχημα για την επιτυχία του εγχειρήματος. «Ο οίστρος,η επιθυμία,το πάθος,τα αισθήματα και τα συναισθήματα πολλές φορές μπορεί να έχουν σχέση με τη συνέχιση του ανθρώπινου είδους,μπορεί και όχι.Δηλαδή και στην αρχαιότητα δεν ήταν απαραίτητο κάθε συνεύρεση να είχε σκοπό τη διαιώνιση του είδους.Αυτά τα πράγματα πρέπει να ξεκαθαρίζονται» σημειώνει ο κ. Σταμπολίδης.

Βεβαίως άλλο είναι να γράφεις για τον έρωτα και άλλο να τον παρουσιάζεις εικονογραφικά.
«Απλώς θα δώσουμε όλες τις αλήθειες.Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο.
Πόσο μάλλον που ο καθένας μπορεί να δώσει τις δικές του ερμηνείες» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Επί παραδείγματι η έκθεση φαλλικών αντικειμένων μπορεί κάποιους να σοκάρει, η χρήση όμως του φαλλού ως λατρευτικού συμβόλου αρχίζει ήδη από τη Νεολιθική εποχή για την πρόκληση ευγονίας αλλά και για αποτροπαϊκούς σκοπούς. Κάτι που συνεχίζεται αδιάκοπα ως και την ύστερη αρχαιότητα. Αλλωστε όπως υπενθυμίζει ο κ. Σταμπολίδης φαλλοί τοποθετούνταν ακόμη και στους γωνιαίους λίθους των σπιτιών, προκειμένου να δείξουν την αντοχή τους αλλά και να απομακρύνουν τους κινδύνους.
Στην έκθεση, π.χ., θα υπάρχει ένας μεγάλος φαλλός από τη Θράκη ως βωμίσκος με μια φιάλη
στο εφηβαίο του για να δέχεται τις σπονδές, όπου αναγράφεται: Πάντων θεών βωμός ούτος. ( Μουσείο Κομοτηνής).
΄Η ένα άλλο φαλλικό σύμβολο με την επιγραφή Ηic habitat felicitas (Εδώ κατοικεί η ευτυχία) ή παραστάσεις φαλλών με φτερά και την επιγραφή: τούτος ανήκει σε εσένα,αυτός σε εμένα.


Αλλο παράδειγμα είναι ο Διόνυσος, θεός που συνοδευόταν από το επίθετο «χοιροψάλας» (εκ του χοίρος=αιδοίο+ψαύω), στον οποίο προσέφευγαν οι άτεκνες γυναίκες για να κάνουν παιδιά. (Κάτι που αναλάμβαναν οι ιερείς του με μεγάλη επιτυχία).
«Και όταν λέει ο Ομηρος ότι η Κίρκη μεταμόρφωσε τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους δεν εννοεί ότι τους έκανε ζώα αλλά ότι τους ευνούχισε» καταθέτει την τολμηρή ιδέα ο κ. Σταμπολίδης.

Ο «όμοιος» έρως, οι προσφορές και οι ερωτοτροπίες αρρένων παρουσιάζονται επίσης στην έκθεση όπως και η παιδεραστία.
Αν και αυτή η τελευταία δεν αφορά ακριβώς παίδες αλλά εφήβους όπως διευκρινίζει ο ίδιος. Οι παραστάσεις πάντως είναι σαφείς όταν δείχνουν μεγαλύτερους άνδρες να θωπεύουν νεαρούς, είτε να τους δωροδοκούν με χρήματα είτε αντικείμενα.
Εταίρες, ιερόδουλες και αργότερα πόρνες κατέχουν τη δική τους θέση (υπάρχουν μαρτυρίες που αναφέρουν πως στις σόλες των παπουτσιών τους υπήρχαν οι λέξεις «ακολούθει μοι» που αφήνονταν ως χνάρι επάνω στους χωμάτινους δρόμους), από τη Ρωμαϊκή εποχή είναι γνωστή και η αρσενική πορνεία ενώ υπήρχαν επίσης άνδρες ή γυναίκες «πορνοβοσκοί», οι επικεφαλής δηλαδή των πορνείων.
Το σύνολο ολοκληρώνει μιαν ενότητα με ερωτικά φίλτρα και «κατάδεσμους» (κατάρες) ως έκφραση απελπισμένου έρωτα, πολύ συνηθισμένη σε εποχές κατά τις οποίες οι δεισιδαιμονίες ρύθμιζαν τις ζωές των ανθρώπων.
Related Posts with Thumbnails

Archaelogy Daily News+μετάφραση

μετάφραση

Περί Εμού

Κείμενα ή σχόλια σε κείμενα που φέρουν την υπογραφή μου, είναι φυσικά δικά μου. Όλα τα άλλα κείμενα αναφέρουν τις πηγές, πλην εκείνων που δέχομαι στο Ε-mail και δεν φέρουν υπογραφή ή ο συντάκτης τους δεν επιθυμεί την δημοσιοποίηση του ονόματός του. Οι αντιγραφές κειμένων μου φυσικά επιτρέπονται, εάν επιθυμείτε παρακαλώ να αναφέρετε την πηγή έστω με παραπομπή. Ευχαριστώ γα την κατανόηση.

Archaeology Daily News+Μετάφραση

μετάφραση Online μετάφραση

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Μια κραυγή.... Από τη μία ως την άλλη άκρη αυτής της ευλογημένης και καταραμένης Γης. Δεν αντέχεται άλλο. Συνέχεια καταστροφή. - Από το πρωί μέχρι το βράδυ και από το βράδυ μέχρι το πρωί. Το ίδιο τροπάρι και φτου κι από την αρχή. Ρίξτε μια ματιά πόσο πουλάνε τα κουτσομπολιά, τα ριάλιτι, τα κοσμικά και οι χαρτορίχτρες. -
Κασσάνδρες οι αναλυτές, οι δημοσιογράφοι και οι πολιτικοί. Μνημόσυνα τα talks shows. Κηδεία η τηλεοπτική ειδησεογραφία. Πολεμικά ανακοινωθέντα οι εφημερίδες. Προθάλαμοι νοσοκομείων τα καφενεία. Κάθε βράδυ να κάνεις τον σταυρό σου μπας και στραβοκοιμήθηκε ο Στρος-Καν και μας κάνει οδοντογλυφίδα να καθαρίζει τις εμφυτευμένες οδοντοστοιχίες του. Εντάξει, το καταλάβαμε. Σαν τους Πακιστανούς να πιάσουμε δουλειά. -
Εντάξει, θα χάσουμε τα μισά λεφτά. Εντάξει, τα παιδιά μας θα μείνουν στην ανεργία και θα φύγουν, όπως οι πρώτοι μετανάστες, για πολύ μακριά. Εντάξει, ο πατέρας μου και ο παππούς μου θα χάσουν τη σύνταξη, θα μείνουν χωρίς φάρμακα, θα καταλήξουν στη ζητιανιά. Εντάξει, θα δουλεύουμε μέχρι τα εβδομήντα εφτά. Εντάξει, οι καταθέσεις μας θα γίνουν δραχμές όπως παλιά. Εντάξει, τα εμπεδώσαμε όλα αυτά. Τι άλλο πια! Να αυτοκτονήσουμε ομαδικά. Να την κοπανήσουμε για τα χωριά. Να αρμέγουμε κατσίκες και να καλλιεργούμε ζαρζαβατικά. -
Οι γυναίκες να μη γεννάνε παιδιά. Οι άντρες να βγουν στους δρόμους να καθαρίζουν τζάμια, μπας και φέρουν στο σπίτι καμιά δεκάρα να φάνε μπομπότα τα μωρά. Τα κορίτσια στα πεζοδρόμια σαν τις πόρνες της τρούμπας του Πειραιά. Τα αγόρια με ντοκτορά, γκαρσόνια να κουβαλάνε στον Γερμανό πελάτη ένα λαχταριστό πιάτο με μουσακά. Από τη μία οι δολοφόνοι να μπεκροπίνουν μια χαρά. Από την άλλη οι ξένοι τους τόκους να καταβροχθίζουν από τα δανεικά. Και στη μέση οι καθημερινοί μας τρομοκράτες να μας υπενθυμίζουν πως οι Ελληνες δεν είμαστε άνθρωποι αλλά λαθρομετανάστες, χωρίς ελπίδα καμιά, στην ίδια μας την πατρίδα. Ταυτόχρονα οι λαθρομετανάστες να Ελληνοποιούνται με ιθαγένεια !! Ε, ρε, μπαγάσα σε ρωτάω. Προς τι όλα αυτά που ονειρεύτηκες, που μόχθησες και που μάτωσες. Μια ζωή στα σκουπίδια σαν τα αδέσποτα σκυλιά! - Σ' αυτό οδήγησαν οι κυβερνήτες μας, τρώγοντας τα παιδιά της και υιοθετώντας τα αποβράσματα της ΑφροΑσίας, ως νέα Ελληνόπουλα απείρως ευκολότερα στην διαχείρηση της εκμετάλλευσης του ανθρώπινου μόχθου.

Μην

-Μην περπατάτε στα τέσσερα, μας κυκλώσαν!!!
Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
τις πόρτες σπάσαν οι οχτροί,
κι εμείς γελούσαμε στις γειτονιές
την πρώτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
αδέρφια πήραν οι οχτροί,
κι εμείς κοιτούσαμε τις κοπελιές
την άλλη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
φωτιά μας ρίξαν οι οχτροί,
κι εμείς φωνάζαμε στα σκοτεινά
την τρίτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
σπαθιά κρατούσαν οι οχτροί,
κι εμείς τα πήραμε για φυλαχτά
την άλλη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
μοιράσαν δώρα οι οχτροί,
κι εμείς γελούσαμε σαν τα παιδιά
την πέμπτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
κρατούσαν δίκιο οι οχτροί,
κι εμείς φωνάζαμε ζήτω και γεια
σαν κάθε μέρα.

«Έλληνες! Ανοίγεται τώρα, μπροστά στα θολωμένα μάτια σας, στα σκοτισμένα μυαλά σας, δρόμος αληθινός! Δρόμος ζωής και πολέμου! Αν τον θέλετε, πάρτε τον!»

«Θέλω να είμαι ωραίο δείγμα ανθρώπου Έλληνος. Να σκοπός μιας ζωής! Δουλεύοντας για τον Ελληνισμό, δουλεύω για τον εαυτό μου. Θέλω να ξοδέψω την ψυχή μου μέσα στο έθνος μου, σε μια αλληλεγγύη με τους ομοφύλους μου»

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ (1878 - 1920)

"Δεν υπάκουσα παρά εις μίαν ιδέαν, να φανώ χρήσιμος εις τον πλησίον και τον τόπο μου."- ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

Ελευθέριος Βενιζέλος:


«Ευτυχώς, σήμερον ευρισκόμεθα εις την ευχάριστον θέσιν να αποτελούμε ένα και ηνωμένον Έθνος,
από του Ταινάρου μέχρι του Έβρου και από της Κερκύρας μέχρι των νήσων των παρακειμένων εις τας Μικρασιατικάς ακτάς.
Είμεθα ένα ΈΘνος ομοιογενές κατά 95% περίπου.
Αυτό δε το γεγονός μάς κάμνει έναν από τους πιό ομοιογενείς Λαούς της Ευρώπης.
Είναι και ένας εκ των σπουδαίων λόγων που δικαιολογούν την αισιοδοξίαν μου διά την ικανοποιητικήν εξέλιξιν των Ελληνικών Πραγμάτων»!!.
Άρθρο του στο «Ελεύθερον Βήμα», της 9ης Μαΐου 1929.




Ύμνος

Ύμνος στην 28η Οκτωβρίου.

Από Έλληνες; Όχι από Σουηδούς!

BLUE SKY LIVE TV

Δείτε live το πρόγραμμα της τηλεόρασης του BLUE SKY.

BLUE SKY LIVE

Greek TV Radio

Το Τηλεκοντρόλ σας
Ενημερωθείτε και διασκεδάστε βλέποντας ελληνική τηλεόραση ζωντανά απο τον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή. Ακούστε τους αγαπημένους σας ραδιοφωνικούς σταθμούς όπου και αν βρίσκεστε και διαβάστε τα τελευταία νέα στις σημερινές εφημερίδες.

Δείτε tv live!!! Όλα τα κανάλια ζωντανά - ελεύθερα

ANT1 ANTENNA ΑΝΤΕΝΝΑ Tv Channel Live StreamingMEGA ΜΕΓΑ Tv Channel Live StreamingALPHA Tv Channel Live Streamingskai
SKAI ΣΚΑΪ Tv Channel Live StreamingnetSTAR Channel Greek Tv Live StreamingET1 ΕRΤ1 Tv Channel Live Streaming
kontra channel liveEXTRA 3 ΕΞΤΡΑ Tv Channel Live StreamingMad tvNEA TV ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ Channel Live Streaming
TV100 Tv Channel Live Streamingkriti tvVOULI ΒΟΥΛΗ Tv Channel Live StreamingArt αρτ Tv Channel Live Streaming
BLUE SKAY Tv Channel Live StreamingCNC PLUS Tv Channel Live Streaming Cyprus TvCHANNEL 9 Tv Live Streaming4E Tv Channel Live Streaming
FLASH TV Channel Live StreamingTVS TV SERRES ΣΕΡΡΕΣ Tv Channel Live StreamingEt3ΔΙΚΤΥΟ ΣΕΡΡΕΣ Diktyo Tv Serres Channel Live Streaming
STAR MEDIA TV ΚΕΡΚΥΡΑΣ Tv Channel Live Streamingkriti tvSIGMA Tv Channel Live Streaming Cyprus TvFocus Web Tv Channel Live Streaming Greek Tv
Achaia News Αχαϊα Tv Channel Live StreamingΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣASTRA ΑΣΤΡΑ Tv Channel Live Streaming Greek Tvskai
EGNATIA ΕΓΝΑΤΙΑ Tv Channel Live StreamingTILEFOS ΤΗΛΕΦΩΣ Tv Channel Live StreamingSTAR ΔΡΑΜΑΣ dramas Tv Channel Live StreamingΔΕΛΤΑ ΘΡΑΚΗ Delta Tv Thrace Live Streaming
ZOUGLA ΖΟΥΓΚΛΑ Tv Channel Live StreamingDJ Tv Channel Live Streaming Greek TVEt3MUSIC TV MANIA Tv Channel Live Streaming
TV GOLD Tv Channel Live StreamingLAMIA STAR TV Channel Live StreamingGreek Radio, Liveradiogreece.blogspot.grΔείτε online ταινίες τώρα δωρεάν χωρίς κατέβασμα με ελληνικούς υπότιτλους από το TainiesLive.blogspot.gr
Κανάλια tv
Κανάλια live
οτε.tv
 
Μέγεθος κειμένου: A A A