Greek-lish για τους Γρεκύλους

Myspace Layouts Greek-lish για τους Γρεκύλους

Στο μπουκέτο της φωτό που είναι ένα σπάνιο είδος γλώσσας υπό εξαφάνιση,τα Ελληνικά, μπολιάσθηκε το γνωστό "τριαντάφυλλο" Γκρύκλης (Greek-lish ).

Κάθε φορά που γράφετε μια ελληνική πρόταση με λατινικούς χαρακτήρες, ένα μικρό Γκρύκλης πέφτει από το μπουκέτο στην άσφαλτο και στρώνει το δρόμο που πατάει η αγγλοσαξωνική νταλίκα-μπουντόζα.

Το κρίμα στον λαιμό σας. Gi afto stamaticte na grafete etc. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μάθετε να γράφετε σωστά. Θα κάνετε καλό στον εαυτό σας, θα προστατέψετε ένα είδος υπό εξαφάνιση και θα σταματήσετε να σπάτε τα νεύρα των φίλων σας.

Σε κάποιους ήδη έχει συμβεί και συνεχίζει να συμβαίνει.

Ας ενώσουμε όλοι τις φωνές μας για μια δικαιότερη αντιμετώπιση και για μια αξιοπρεπή στάση απέναντι στην ιστορία μας

υ.σ: οι λεγόμενοι "ΛΑΤΙΝΙΚΟΙ (LATIN)" χαρακτήρες προέρχονται απο το ΑλφάΒητο των αποίκων απο Κύμη/Χαλκίδα-Ευβοίας...

Να θυμάστε

"Να θυμάστε ότι η μόνη μας περιουσία στη ζωή είναι αυτά που έχουμε στο κεφάλι μας,
τα λεφτά δεν έχουν καμία απολύτως αξία γιατί χάνονται μέσα σε μια στιγμή,
ενώ αυτά που έχεις στο κεφάλι σου δεν χάνονται ποτέ, γιατί κανείς δεν μπορεί να τα κλέψει".
"ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ ΚΑΙ ΥΠΕΙΡΟΧΟΝ ΕΜΜΕΝΑΙ ΑΛΛΟΝ" δλδ Να είσαι πάντα άριστος και ανώτερος απο τους άλλους"'
" Σε ολόκληρη την ιστορία, τίποτε δεν είναι πιο εκπληκτικό ή τόσο δύσκολο να περιγραφεί όσο η αιφνίδια άνοδος του πολιτισμού στη Ελλάδα. Πολλά απ' όσα δημιουργούν τον πολιτισμό υπήρχαν ήδη επί χιλιάδες χρόνια στην Αίγυπτο ή στη Μεσσοποταμία και είχαν απλωθεί από εκεί στις γειτονικές χώρες. Αλλά ορισμένα στοιχεία έλειπαν, ωσότου τα προμήθευσαν οι Έλληνες. Το τι απετέλεσαν στην τέχνη και τη λογοτεχνία είναι γνωστό στον καθένα, αλλά ό,τι έχουν πραγματοποιήσει στον καθαρά διανοητικό τομέα είναι ακόμη εξαιρετικότερο." (Bertrand Russel).
Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι… (Κωστής Παλαμάς) -και αυτό-
«Ποιος μας φυτεύει στη Γη ετούτη και ποιος μας ξεριζώνει χωρίς να μας ζητήσει την άδεια; φωνάζουν οι καρδιές, ρωτούν οι κεφαλές χτυπώντας το Χάος»(Καζαντζάκης)
Φίλε ή αντίπαλε μην τ' αναγγείλεις πουθενά. Δεσμώτης τήδε ίσταμαι τοις ένδον ρήμασι πειθόμενος. 'Αρης Αλεξάνδρου (1922-78)ποίημα συλλογής «Ευθύτης οδών» (1959) -

Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι; - Γιώργος Σεφέρης


Gorgias φλεγόμενος

Στίγμα Θέσεων

...."Πράμματα για τους Έλληνες έμαθα πολλά" μας είπε. Ο,τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος, αυτοί τόχουνε κιόλας πράξει! Σοφία, γενναιότητα - αλλά μαζί: και φλυαρία άσκοπη, και προδοσία! Εβγαλαν άντρες σπάνιους-αλλά τους σκότωσαν οι ίδιοι! Είχαν ανθρώπους δίκαιους - αλλά τους εξορίσαν! (Η πολλή αρετή πάντα τους προξενούσε πλήξη!) Γενναίοι - όποτε ξένοι πάτησαν τη χώρα τους,- μα μόλις διώχναν τους εχθρούς, συνέχιζαν το σκοτωμό αναμεσά τους ! . . Τι να σας πώ ! . . Πράμματα για τους Ελληνες έμαθα πολλά μα λίγα μπόρεσα να καταλάβω! . ... O Μακρυγιάννης έφα(είπε): «Παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να φάνε τους Έλληνες και δεν μπορούνε, τρώνε από μας και μένει και μαγιά». Κι όπως λέει ένας φίλος: παρά τις (αθρησκευτικές ή αν θελετε αγνωστικιστικές) πεποιθήσεις μου, καμιά φορά εύχομαι πάντα να μπορέσω να πειστώ ότι έχω άδικο και να πιστέψω τους συνομιλητές μου. Κυρίως για τους δικούς μου ανθρώπους που τους στενοχωρώ. Όμως ανέκαθεν ήμουν αμφισβητίας και Εικονοκλάστης. Έτοιμος πάντα για τον αντίλογο, πρός εύρεσιν της Αληθείας. Έτσι ήταν περίπου αναμενόμενο ότι κάποτε θα ερχόταν και η στιγμή τής θρησκευτικής αμφισβήτησης. Απλά δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς!». Κι εγώ..επίοης διότι: Την άλλη μέρα, στην δευτέρα δημοτικού, η κυρία Μαρίκα με την άδεια ξύλινη κασετίνα, μου μάτωσε το κεφάλι. Δεν ήξερα τα δώδεκα παιδιά του Ιακώβ. Πώς να την πείσει κανείς ότι τη νύχτα θεμελιώσαμε τον Παρθενώνα. Κάποτε, που το τρίπτυχο "πατρίς θρησκεία οικογένεια" δεν είχε χάσει ακόμα την αίγλη του, ο καθηγητής μου της Ιστορίας μιλώντας για την εποχή του "Βυζαντίου" και συγκεκριμένα για τον Θεοδόσιο τον "μεγάλο", τόλμησε να ξεστομίσει λίγα λόγια για τις καταστροφές, που υπέστησαν τα έργα του Ελληνικού πολιτισμού, από τους φανατικούς πιστούς του Χριστιανισμού. Οι εικόνες των μαυροντυμένων καταστροφέων, όπως ζωγραφίστηκαν τότε στο μυαλό μου, δεν έσβησαν ποτέ. Οφείλω ένα ευχαριστώ, έστω ανώνυμα στον καλό φιλόλογο - ιστορικό, που μου έδωσε αυτό το ψήγμα αληθείας, το οποίο θα ήταν η άκρη του νήματος για την απάντηση στο δυσαπάντητο ερώτημα: Πώς και γιατί σε αυτή την χώρα οι άνθρωποι απαρνήθηκαν τη θρησκεία, και τον πολιτισμό τους συνολικά, και ενστερνίστηκαν για θρησκεία, μια αίρεση της Εβραϊκής, τόσο ξένη και ασύμβατη με τον χαρακτήρα τους; Κατά τον Αριστοτέλη ο άνθρωπος είναι ζώον πολιτικόν. Εξού ο μη λαμβάνων ενεργητικό μέρος στις υποθέσεις του συνόλου καλείται ‘ιδιώτης’, έχων χαλαρή τη συνείδηση του ‘πολίτη’ και κατ’ επέκταση έχει ελαττωμένη διανοητική ικανότητα. Οι Αγγλο-Σάξωνες απλά τον/την αποκαλούν: idiot . Θα θυμίσω αυτό: Ἀρχοντα των τριών μέμνησω: Άνδρας άρχει--Νόμοις άρχει--Ούκ αεί άρχει* «Τρία πράγματα πρέπει να θυμάται κανείς όταν βρίσκεται στην εξουσία: -Ότι κυβερνάει ανθρώπους, -ότι πρέπει να διαχειρίζεται την εξουσία σύμφωνα με το νόμο και -ότι δεν θα κυβερνάει αιώνια.»Αγάθων(Αθηναίος τραγικός ποιητής) .....Ο Επίκουρος (341-270π.χ) και η θεωρία του στρέφονται σ έναν ηθικολογικό χαρακτήρα της φιλοσοφίας. Στόχος του ήταν η αναζήτηση των αιτιών της ανθρώπινης δυστυχίας και των εσφαλμένων δοξασιών που την προκαλούν, όπως π.χ. η δεισιδαιμονία, ώστε να υπάρξει η αντιπρόταση για την προοπτική μιας ευχάριστης ζωής (ΖΗΝ ΗΔΕΩΣ), που για την επίτευξή της ο Επίκουρος προσέφερε ξεκάθαρες φιλοσοφικές συμβουλές. Το ζην ηδέως, επιτυγχάνεται με την απουσία του πόνου και φόβου και με τη βίωση μιας ζωής αυτάρκους περιβαλλόμενης από φίλους. Επίσης: Αρχή και ρίζα παντός αγαθού, η της γαστρός ηδονή. Ο Επίκουρος δίδαξε ότι η ηδονή, ή ευχαρίστηση, όπως θα λέγαμε σήμερα, αλλά και ο πόνος, είναι το μέτρο για το τι πρέπει να προτιμούμε και τι να αποφεύγουμε. Βασικές αρχές της διδασκαλίας του είναι οι εξής: - Με τον θάνατο έρχεται το τέλος όχι μόνο του σώματος αλλά και της ψυχής - Οι θεοί δεν επιβραβεύουν η τιμωρούν τους ανθρώπους - Το σύμπαν είναι άπειρο και αιώνιο - τα γενόμενα στον κόσμο συμβαίνουν τελικά, με βάση τις κινήσεις και τις αλληλεπιδράσεις των ατόμων που διακινούνται στο κενό χώρο. Επίσης στην Τετραφάρμακο του, λέει): «Άφοβον ο θεός, ανύποπτον ο θάνατος, το μεν αγαθόν εύκτητον, το δε δεινόν ευκαρτέρητον» . {Επομένως οι πράξεις ή παραλείψεις μας, διέπουν ένα μέγιστο ποσοστό του μέλλοντός μας, το δε υπόλοιπο, οφείλεται στην Τύχη-Τυχαιότητα (ή Θεό για κάποιους) λέω εγώ - Γοργίας..}
«ΠΑΙΣ ΩΝ ΚΟΣΜΙΟΣ ΓΙΝΟΥ, ΗΒΩΝ ΕΓΚΡΑΤΗΣ, ΜΕΣΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΠΡΕΣΒΥΤΗΣ ΕΥΒΟΥΛΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΩΝ ΑΛΥΠΟΣ» (Παιδί να μαθαίνεις καλούς τρόπους, νέος να πειθαρχείς τα πάθη σου, ώριμος να είσαι δίκαιος, γέρων συμβουλεύεις σωστά και να μη λυπάσαι τον θάνατο που πλησιάζει). Δελφικό παράγγελμα.
“Η επιθυμία της φήμης είναι το έσχατο ελάττωμα που αποβάλλουν ακόμη και οι σοφοί.”―Τάκιτος (55-117 μ. Χ.) .....επομένως....... ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ - ΕΝ ΟΙΔΑ (ότι) ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ -ΜΗΔΕΝΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΖΕ - ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ.....αυτό προσπαθώ!!! - Γοργίας

Όχι άλλη δεισιδαιμονία, σας παρακαλώ

Λες κι ο Θεός τους έκανε φάρσα. Μετά το σεισμό, έριξε καταρρακτώδη βροχή. Ενίοτε, ξέρετε, γίνονται σεισμοί. Ο σεισμός είναι φυσικό φαινόμενο — δυσάρεστο για μας, αλλά η φύση είναι πολλές φορές δυσάρεστη. Επίσης, πολύ συχνά, βρέχει — ευτυχώς. Η βροχή είναι επίσης φυσικό φαινόμενο, καθώς και μια από τις βασικές αιτίες που υπάρχει ζωή πάνω σ’ αυτή την χωματό-πέτρινη μπάλα που περιστρέφεται στο (σχεδόν) κενό. Πόσο μυαλό θέλει για να σκεφτεί κανείς ότι τα δυο αυτά φυσικά φαινόμενα μπορεί και να συμπέσουν; Πότε θα ξεκολλήσετε επιτέλους από αυτή την ανόητη συνήθεια να τα αποδίδετε όλα, σε κάποιο υπερφυσικό ον; Όχι, τις φυσικές καταστροφές δεν τις επιφέρει κανένας θεός. Όχι, τους ανθρώπους που βγαίνουν ζωντανοί από ένα ατύχημα ή μια εγχείριση δεν τους σώζει κανένας θεός. Όχι, οι συμπτώσεις δεν συνιστούν απόδειξη θείας παρέμβασης. Όχι, δεν μπορείτε να ονομάζετε κάθε συμβάν που δεν μπορείτε να εξηγήσετε «θαύμα». Όχι, οι προσευχές και οι λιτανείες δεν φέρνουν κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Καταλαβαίνω ότι ο ανθρώπινος νους έχει την ανάγκη να προσδίδει σε όλα τα γεγονότα νόημα ακόμη κι όταν δεν υπάρχει κανένα, ιδίως όταν αυτά συνοδεύονται από ανθρώπινο πόνο, αλλά δοκιμάστε, αν θέλετε, κι ένα εργαλείο που λέγεται «λογική». Αν μάθετε να το χρησιμοποιείτε, θα σας φανεί πολύ χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις…

Η Κόλαση κι ο Παράδεισος είναι εδώ σ'αυτή τη Γή....

Κάρ.Παπούλιας 24.07.08

Συμμερίζομαι την απογοήτευση και την οργή των πολιτών, όταν διαπιστώνουν ότι, η πολιτική αντιμετωπίζεται ως όχημα προσωπικού πλουτισμού και ως μέσο μιας παχυλής ζωής - Κάρολος Παπούλιας 24.07.08

Περιμένοντας τους Βαρβάρους

Για την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα: «Των οικιών ηµών εµπιµπραµένων ηµείς άδοµεν» Θουκυδίδης
σ.σ. «και το μο.νί χτενίζεται» Γοργίας
Το άκρως επίκαιρο, για Ιθαγένεια και Πτώχευση της Πατρίδας, Ποίημα (όπου βάρβαροι=ΔΝΤ):
—Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
—Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
—Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;

—Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί τον αρχηγό τους… (Κ. Καβάφης, “Περιμένοντας τους Βαρβάρους)

Επίσης διαχρονικώς επίκαιρα της Πατρίδας μας.
Οράτιος πρός Λεοκράτην: «...ήν τον Δήμον ψηφισάμενον, τους μεν δούλους ελευθέρους, τους δε ξένους Αθηναίους, τους δ' ατίμους Επιτίμους... »
και «Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….» Ισοκράτης, Πανηγυρικός»

Θα θυμίσω αυτό επίσης: Ἀρχοντα των τριών μέμνησω: Άνδρας άρχει--Νόμοις άρχει--Ούκ αεί άρχει* «Τρία πράγματα πρέπει να θυμάται κανείς όταν βρίσκεται στην εξουσία: -Ότι κυβερνάει ανθρώπους, -ότι πρέπει να διαχειρίζεται την εξουσία σύμφωνα με το νόμο και -ότι δεν θα κυβερνάει αιώνια.»Αγάθων(Αθηναίος τραγικός ποιητής)

Να γιατί χρειάζεται Δημοψήφισμα και Σκαμνί-Δίκη για όσους Πολιτικούς μας είναι άτιμοι!!
Ό καλύτερος τρόπος που ανακάλυψε το σύστημα για να απαλλάσσεται από λέξεις που ενοχλούν, είναι να τους αλλάζει τον ορισμό. π.χ. Αμαρτία=Λάθος (αρχαιοελληνικά) και έγινε Χριστιανικά=Ηθική Πτώση, οπότε επιλαμβάνεται ο Παπα-τζής!!
Με το σχιζοφρενές ιδεολόγημα του «Ρωμιοχριστιανισμού», το παρακράτος της ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας-ταλιμπάν ελέγχει την Παιδεία και απομακρύνει τους Ρωμιούς συστηματικά απ'όλες τις αρχές και τις αξίες της ελληνικής αρχαιότητας.Το παρακράτος αυτό (11.000 Ιερείς και 82 Επίσκοποι+82 Βοηθοί Επισκόπων=164 με Μισθό Στρατηγού και με καθεστώς Δημ.Υπαλλ) συνεχίζει να χρηματοδοτείται κανονικά από τον κρατικό προΰπολογισμό και να απολαμβάνει ιδιαίτερα φορολογικά προνόμια
και άλλες ασυλίες!! που ουδείς από τα δυο μεγάλα (;) Κόμματα τολμά να τα καταργήσει.
Ουδείς μπορεί να φαντασθεί, το τόσο αναγκαίο διαζύγιο μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας με ταυτόχρονη απαλλοτρίωση της αμύθητης περιουσίας - προΐόν εγκληματικών ενεργειών στη διάρκεια της Βυζαντινο-Οθωμανικής αυτοκρατορίας κατά των Ελλήνων, που αρνούντο την νεα θρησκευτικη ιουδαΐκή αΐρεση - και κατάργηση όλων των φορολογικών προνομίων της. Το σημερινό παρακράτος της ορθ-χριστ-θεοκρατίας είναι η κύρια πηγή της σημερινής διαφθοράς. Μοναστήρια σφιχταγκαλιασμένα με την πολιτική εξουσία λυμαίνονται το κρατίδιο της Ρωμιοσύνης και τους Ρωμιούς υπο την ευλογία της Δικαιοσυνης των Αχτιναμέδων, φιρμανίων και χρυσοβούλων ή υπο την «πλάνη»(;) της πολιτικής εξουσίας. Εκκλησιαστικές οργανώσεις, σύλλογοι και λοιπά ιερά ιδρύματα μοιράζονται το δημόσιο χρήμα,
ενώ το ηλίθιο ποίμνιο των Ρωμιων βλεπει, άν βλέπει, την λεηλασία αυτή ως θεάρεστο έργο και την επικροτεί με κατάνυξη......για να καταλήξει στον Παράδεισο.
»Είμαι χριστιανός, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Έλλην!»-«Ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι» Γεννάδιος Σχολάριος

Του ρασοφόρου συνέτριψε ο πέλεκυς και η αξίνα,

τα μεγαλόχαρα είδωλα στα βάθη των ναών.

Των συντριμμένων η ψυχή, δεν χάθηκε μ’ εκείνα.

Φωτοπλανήτης έγινε στα χάη των ουρανών.

Όσο που νέα ζωντάνεψε αγαλματένια κρίνα,

στου διαλεχτού τον λογισμό, στους κήπους των σοφών.

Άναβε φωτιές καλόγερε, κάψε, κάψε, στα χαμένα καις.

Από την στάχτη της φωτιάς σου, της ιδέας ο χρυσαετός

τις φτερούγες του τεντώνει πιο πλατιές,

προς τα ύψη, προς το φως!!!

Κωστής Παλαμάς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ - Θέμου Κορνάρου-«Οι Αγιοι χωρίς μάσκα» (εκδ. Γκωγκώνη, Αθήνα 1933)
Το οδοιπορικό του κομμουνιστή συγγραφέα που επισκέφτηκε το 1930 ως εργάτης το Αγιο Ορος και επιχείρησε την πλήρη απομυθοποίηση του Περιβολιού της Παναγιάς. Ο Κορνάρος συγκρίνει το Αγιο Ορος με το λεπροκομείο της Σπιναλόγκας: «Και τα δυο αυτά μέρη τα επισκέφθηκα. Στο ένα -που είναι μια πελώρια σιδερόπετρα στη μέση του πελάγου- λιώνουνε σιγά-σιγά 300 άνθρωποι, σακατεμένοι, κομματιασμένοι από τη λέπρα του κορμιού. Στο άλλο -που είναι το πιο πλούσιο και το πιο όμορφο τμήμα του τόπου μας- 4 χιλιάδες ρασοφόροι σπουδάζουνε σ' όλη τους τη ζωή, να δένουνε, να προσαρμόζουνε στο ανθρώπινο σύνολο την πιο βρώμικη λέπρα: τη λέπρα της ψυχής.
Στη Σπιναλόγκα μπαίνοντας, πρέπει να φράξεις τη μύτη σου.
Στο Άγιον Όρος μπαίνοντας, πρέπει να φράξεις και μύτη κι αφτιά και να σκεπάσεις τα μάτια. Μα προ πάντων πρέπει να δέσεις τα νεύρα, για να μη σου φύγουνε».

Όπως γράφει στον πρόλογό του ο συγγραφέας, «μέχρι σήμερα, συνηθίσαμε να νομίζουμε το Άγιον Όρος για την πρότυπη Χριστιανική Πολιτεία […] Ώρα είναι πιά να πάψει ο άνθρωπος να γονατίζει μπροστά σε νοσογόνα μικρόβια παρασιτικά και να σκύβει το κεφάλι κάτω από το ζυγό βάρβαρων τυχοδιωκτών».
Τα δυο πρώτα κεφάλαια του δυσεύρετου βιβλίου περιλαμβάνονται στον ιστότοπο του Νίκου Σαραντάκου:
http://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/kornaros_agioi1.html
Ο αρχαίος κόσμος ήρθε σ' εμάς θλιβερά θρυματισμένος. Μεγάλο μέρος από τα γραπτά του μνημεία χάθηκε, οι οικοδομές σωριάστηκαν, τ' αγάλματα και τ΄ αγγεία κατακομματιάστηκαν και θάφτηκαν κάτω από τα χώματα ή κάτω από μεταγενέστερα χτίσματα. Μα το πιο αξιοθρήνητο, η κληρονομιά των Αρχαίων, παραδόθηκε σ' εμάς ακρωτηριασμένη, παρεξηγημένη και παραμορφωμένη από τις γενεές που μεσολάβησαν... " Καθηγητής Χαράλ. Θεοδωρίδης" «Ένας λαός γράφει την Ιστορία του, όχι για να αφηγηθεί όσα του συνέβησαν στο παρελθόν, αλλά πρωτίστως για να σφυρηλατήσει την αυτογνωσία και την ηθική ταυτότητα που του χρειάζονται για να χτίσει το μέλλον του, με Άριστους, δλδ Άριστα-Κρατούντες κι όχι "αριστοκράτες" εκλεγμένους ή κληρονόμους ηγετών» (γοργίας)

" Βίων έφη δειν τον αγαθόν άρχοντα παυόμενον της αρχής μή πλουσιώτερον αλλ' ενδοξότερον γεγονέναι" Βίων ο Πριηνεύς _
Ὄταν ἀποφασίσαμε νά κάμωμε τήν Ἐπαναστάση, δέν ἐσυλλογισθήκαμε οὖτε πόσοι εἴμεθα οὖτε πῶς δέν ἔχομε ἄρματα οὖτε ὄτι οἰ Τοῦρκοι ἐβαστοῦσαν τά κάστρα καί τάς πόλεις οὖτε κανένας φρόνιμος μᾶς εἶπε «πού πᾶτε ἐδῶ νά πολεμήσετε μέ σιταροκάραβα βατσέλα», ἀλλά ὦς μία βροχή ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας, καί ὅλοι, καί ὀ κλῆρος μας καί οἰ προεστοί καί οἰ καπεταναῖοι καί οἰ πεπαιδευμένοι καί οἰ ἔμποροι, μικροί καί μεγάλοι, ὅλοι ἐσυμφωνήσαμε εἰς αὐτό τό σκοπό καί ἐκάμαμε τήν Ἐπαναστάση._Θεόδωρος Κολοκοτρώνης - Πνύκα 1838
-
Στον Νεοθωμανό Νταβούτογλου...
ΝΑ τι θα έλεγαν κάποτε οι ΕΛΛΗΝΕΣ:
- Στρατηγέ Μακρυγιάννη, ο Κιουτάγιας(Κιουταχής) έστειλε γραφή να παραδοθούμε, ‘τι θα φέρει κι άλλο ασκέρι να μας πάρει την πλάτη και τότες είμαστε χαμένοι.

- Θα μας κλάσει τον μπούτζον.

ΥΓ. Μη μου παρεξηγηθεί κανένας εύθικτος. Αυτά είναι Ιστορικά γεγονότα και όχι οτιδήποτε άλλο.

Scroller 12 Αναρτήσεων στο moyseia.blogspot

Επικαιρότητα:

Ευκλείδου Στοιχεία

Αρχαίο πρωτότυπο και μεταφράσεις μέσω του Κλασικού Αναγνώστη Ευκλείδου Στοιχεία

Μνημόνιο 7η Επέτειος 2017

Δεν θα πεθάνουμε ποτέ ΚΟΥΦΆΛΕΣ ΕΛΛΗΝΟ-ΘΑΦΤΕΣ...
8η Επέτειος του 1ου Μνημονίου (2012) και δεν υπάρχει προφυλακισμένος κανείς Υπαίτιος!! ο Ακης μόνο;; Κι αυτός βγήκε με εγγύηση!!

Οι 9 τελευταίες αναρτήσεις μου

26 Ιουν 2009

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ Ελλήνων

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ
ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΛΜΑΤΑ.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΦΗΣΑΝ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΑΡΚΕΣΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟ. ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΟΔΟΥΣ ΣΗΜΕΙΩΣΑΝ
ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΔΙΕΥΡΥΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.

Αν σας ρωτήσει κανείς τι γνωρίζετε από την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία τι θα απαντούσατε; Μπορεί να διστάζατε. Είναι ο Όμηρος; Ο Αισχύλος; Ο Δημοσθένης; Ο Πλάτωνας; Ήταν όλα αυτά. Αυτή όμως είναι μόνο μία απλή απάντηση.
Τα είδη της αρχαίας γραμματείας, έτσι για να ξεσκονίσουμε λίγο τις γνώσεις μας, χωρίζονταν σε πεζό και έμμετρο λόγο.
Ο πεζός λόγος χαρακτήρισε την ιστοριογραφία, τη φιλοσοφία και τη ρητορεία,
ενώ σε έμμετρο λόγο ήταν το έπος (που σχετίζεται με την ιστοριογραφία), η λυρική ποίηση (που σχετίζεται με φιλοσοφία) και τέλος το δράμα (που σχετίζεται με τη ρητορεία).
Αυτά συναποτελούν την αρχαία ελληνική γραμματεία, που έχει αφήσει πίσω της αριστουργήματα, αρχής γενομένης από τα Ομηρικά Έπη και τον Ησίοδο. Η ποίηση της Σαπφούς, του Αλκαίου και των υπόλοιπων, κορυφαίων, λυρικών ποιητών, τα συγγράμματα των Θουκυδίδη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, οι λόγοι των αττικών ρητόρων, τα μνημειώδη έργα των τραγικών και του Αριστοφάνη συνθέτουν την αρχαία ελληνική λογοτεχνία.
Το θέμα που δημιουργείται τώρα, είναι τι μπορεί να βρει κανείς στο Internet, για τα θέματα αυτά που φαίνεται να αφορούν μόνο σε εμάς τους Έλληνες. Η απάντηση είναι τα πάντα. Επόμενη ερώτηση: σε ποιον θα χρησιμεύσουν; Απαντήσεις: σε όλους, όσοι ενδιαφέρονται και σίγουρα δεν είναι λίγοι αυτοί. Πού μπορούν να μας χρησιμεύσουν λοιπόν; Μπορούν να χρησιμεύσουν σε αυτόν που θέλει να συγκρίνει μία ελληνική μετάφραση με την αντίστοιχη αγγλική, ακόμα σε κάποιον που θέλει να ψάξει προγράμματα όπως ο “Περσέας”, για να βρει όχι απαραίτητα τη μετάφραση ή το κείμενο, αλλά και πρόσθετες πληροφορίες για το κείμενο, τους συγγραφείς, ιδεολογικές επεξηγήσεις κ.λπ. Αν πάλι θέλουμε απλά να σερφάρουμε για ευχαρίστηση και παράλληλα να μάθουμε και κάποια πράγματα, τότε γιατί όχι; Το Internet προσφέρεται και γι' αυτό. Απλά αυτό είναι ένα παράδειγμα που θα πρέπει να μιμηθούν οι Έλληνες κατασκευαστές website και μάλιστα τα Πανεπιστήμια και οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί, γιατί ας μη γελιόμαστε, από αυτούς θα έρθει το καλό υλικό βιβλιογραφικό ή μη, για μάθηση. Γιατί αυτόν ακριβώς το σκοπό εξυπηρετούν οι αλλοδαποί τόποι του web. Να ολοκληρωθεί ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του Internet και όχι μόνο ο διασκεδαστικός. Και κακά είναι τα ψέματα fan page για τη Madonna μπορεί να υπάρχει, για τον Πλάτωνα όμως δεν είναι οξύμωρο σχήμα;
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τι μπορεί να μας προσφέρει το δίκτυο στον τομέα των γραμμάτων και των επιστημών. Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
Ξεκινάμε την περιήγησή μας στους τόπους της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και συγκεκριμένα με τον καλύτερο τόπο, τον τόπο ευαγγέλιο για τη μελέτη της.
Πρόκειται για το “Perseus Project” http://www.perseus.tufts.edu/
Ο τόπος “Περσεύς” πήρε το όνομά του από τον ήρωα της μυθολογίας που εξερεύνησε τα όρια του γνωστού κόσμου. Ο “Περσεύς” του Πανεπιστημίου Tufts, είναι μία πολυμεσική βιβλιοθήκη που προάγει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να μελετηθεί η αρχαία ελληνική λογοτεχνία, ιστορία, τέχνη και αρχαιολογία. Έχουμε ήδη αναφερθεί και σε προηγούμενες ενότητες σε αυτόν. Πραγματικά αν τον εξερευνήσετε, ιδιαίτερα όσοι σπουδάζετε Φιλολογία ή κάτι παρεμφερές, θα ανακαλύψετε τη σπουδαιότητά του και θα τον λατρέψετε. Ας πούμε όμως λίγα λόγια για το φιλόδοξο, ψηφιακό, πρόγραμμα. Το σχέδιο του “Περσέα” ξεκίνησε το 1985 και το 1992 εκδόθηκε ένα CD-ROM που διατέθηκε από το πανεπιστήμιο του Yale για Mac. Ο τόπος του “Περσέα” μπήκε στα σκαριά την Άνοιξη του 1995. Σήμερα, τα αποτελέσματα είναι άκρως εντυπωσιακά.
Τα κείμενα που περιλαμβάνονται στον Περσέα βρίσκονται καταρχάς μεταφρασμένα στην αγγλική γλώσσα. Επίσης υπάρχει η greeklish έκδοση, δηλαδή αρχαία ελληνικά σε αγγλική γραφή, καθώς και η αρχαία ελληνική γραφή, αρκεί βέβαια να κατεβάσετε το κατάλληλο λογισμικό ακολουθώντας τις οδηγίες που σας δίνει ο ίδιος ο τόπος, προκειμένου να το δείτε στην οθόνη σας. Ποιοι συγγραφείς εκπροσωπούνται; Αν σας λέγαμε όλοι ή τέλος πάντων οι μεγαλύτεροι συγγραφείς της κλασικής περιόδου, όπως και μεταγενέστεροι που βοηθούν στην κατανόηση του Χρυσού, 5ος αιώνα π.Χ., όπως: Αισχίνης, Αισχύλος, Ανδοκίδης, Αντιφώνας, Απολλόδωρος, Αριστοφάνης, Αριστοτέλης, Βακχυλίδης, Δημάδης, Δημοσθένης, Δείναρχος, Διόδωρος, Ευριπίδης, Ηρόδοτος, Ησίοδος, Όμηρος, Υπερείδης, Ισαίος, Ισοκράτης, Λυκούργος, Λυσίας, Παυσανίας, Πίνδαρος, Πλάτωνας, Σοφοκλής, Στράβωνας, Θουκυδίδης, Ξενοφώντας. Και όλα αυτά στην οθόνη του υπολογιστή σας.
Βέβαια από πέρσι που σεργιανίσαμε για πρώτη φορά στις σελίδες του, διαπιστώσαμε μία σχετική δυσκολία στην εύρεση των δεδομένων. Όμως, όταν ξεπεράσει κανείς αυτόν το σκόπελο, τότε βλέπει ότι η συνεισφορά αυτού του προγράμματος δεν είναι ούτε μηδαμινή,
ούτε τυχαία. Δεν είναι λίγο για σας που είστε φοιτητής, ερευνητής ή ακαδημαϊκός, να έχετε απευθείας σύνδεση με σχεδόν όλες τις πηγές, τα γραπτά μνημεία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, χωρίς να τρέχετε και να ανατρέχετε στις βιβλιοθήκες; Θα μας πείτε τι να το κάνουμε, αφού τα δεδομένα βρίσκονται είτε στα αγγλικά είτε στα αρχαία; Θα σας φέρουμε ένα παράδειγμα. Αναζητήσαμε στον Περσέα τον αρχαίο τραγικό “Ευριπίδη”. Βγήκαμε στη σελίδα του που μας έδινε βιογραφικά στοιχεία. Εκεί οποιοδήποτε άλλο όνομα δινόταν, ήταν με έντονη γραφή που σημαίνει ότι μπορούμε να βρούμε πληροφορίες και γι' αυτό μέσα στον Περσέα. Στα έργα που δίνει, επιλέγουμε την “Ιφιγένεια”. Η επόμενη επιλογή που έχουμε, είναι να διαλέξουμε την Ιφιγένεια όπου απαντάται δηλαδή, στον κατάλογο, “στον κατάλογο με τα αγγεία, στην εγκυκλοπαίδεια”. Επιλέγουμε τον κατάλογο.
Αποτέλεσμα: βγαίνουν όλα τα κείμενα που έχουν τη λέξη Ιφιγένεια (Αισχύλος, Απολλόδωρος, Δείναρχος, Πλάτωνας, Οβίδιος), συνολικά 178 παραπομπές σε αρχαία κείμενα ελληνικά και ρωμαϊκά. Την ίδια αναζήτηση μπορείτε να κάνετε ακόμα και για έννοιες π.χ. sacrifice.
Μην πείτε ότι κάτι τέτοιο δεν βοηθά πολύ; Μπορεί να μην προσφέρεται για ευχαρίστηση, όμως ο ερευνητής θα βρει εδώ τη χαρά της ζωής του. Σκεφτείτε να πρέπει να ψάξει κανείς σε δεκάδες τόμους, σελίδες για να βρει κάποια χωρία που του χρειάζονται. Τώρα η έρευνα απλοποιείται με ένα απλό κλικ. Ορίστε ποιες είναι οι χαρές και οι χάρες του Internet.
Είναι λοιπόν τέτοια η συνεισφορά του Περσέα, που τείνει να καταστήσει κάθε άλλη σελίδα για τη γραμματεία στο δίκτυο σχεδόν άχρηστη. Και λέμε σχεδόν, γιατί τελικά όλα χρήσιμα είναι, αλλά μερικά είναι χρησιμότερα από άλλα.
Σας θυμίζει τίποτα αυτό; Τέλος να έχετε υπόψη σας ότι στον Περσέα έχετε δυνατότητες περαιτέρω συνδέσεων, μπορείτε να διαβάσετε δοκίμια, να εξερευνήσετε τη σελίδα Art and Archaeology που έχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό από αγγεία, νομίσματα, αρχιτεκτονικά μνημεία, γλυπτά. Αυτά για ορεκτικό και προχωρήστε στο κυρίως πιάτο.
Παρεμφερές έργο, αν και όχι τόσο μεγάλο σε έκταση προσφέρει και η δικτυακή βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου ΜΙΤ της Μασαχουσέτης. Πρόκειται για τον τόπο “The Internet Classics Archive” http://classics.mit.edu/ . Θα σας φανεί χρήσιμος, αν και μετά τον Περσέα, όλα φαίνονται απλά ... λιτά. Εδώ υπάρχουν 440 ελληνικά και λατινικά κείμενα (καθώς και περσικά και κινεζικά, σε αγγλική μετάφραση) από 50 διαφορετικούς συγγραφείς με σχόλια (όπου μπορείτε να προσθέσετε και εσείς τα δικά σας). Πάντως θεωρείται από τις αξιόλογες, δικτυακές πηγές της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και την συστήνουμε, χωρίς επιφύλαξη.
Μπορεί αυτοί οι δύο τόποι από το Tufts και το MIT να είναι οι “απόλυτοι” τόποι, όσον αφορά στην αρχαία ελληνική γραμματεία, δηλαδή τη λογοτεχνία, τη ρητορεία, το αρχαίο δράμα, την ιστορία και την ιστοριογραφία, ακόμα και για τη φιλοσοφία, δεν μπορούμε να αντισταθούμε στον πειρασμό και να μη βάλουμε κάποιες επιπλέον σελίδες που βρήκαμε τόσο για τη λογοτεχνία, όσο και για τη φιλοσοφία. Ακολουθήστε λοιπόν οι γενναίοι.
Στη σελίδα “Ancient Authors On Line” http://daniel.drew.edu/
~jlenz/authors.html θα βρείτε χρήσιμες διευθύνσεις για περαιτέρω συνδέσεις.
Εν συνεχεία μπορείτε να επισκεφτείτε τον τόπο “Search Argos” http://argos.evansville.edu/ του οποίου η μηχανή αναζήτησης, όλο και σε κάποιον τόπο θα σας βγάλει.
Στη συνέχεια ας επισκεφτούμε για μία ακόμη φορά τη σελίδα του University of Portland. Πρόκειται για τη σελίδα The Arts στη διεύθυνση http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/arts/arts.html
Παρατίθενται τα εξής ενδιαφέροντα μονοπάτια που μπορούμε να μελετήσουμε.
Αν ο Περσέας ήταν το καλύτερο ολοκληρωμένο, ψηφιακό πρόγραμμα για την ενδελεχή μελέτη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, τότε αυτό το πρόγραμμα είναι το καλύτερο, ψηφιακό πρόγραμμα για την πρώτη σας εξερεύνηση, που υποπτευόμαστε ότι είναι για διασκέδαση. Πράγματι οι σελίδες αυτού του προγράμματος είναι απλές, λιτές, κεφάτες, χωρίς πολλά λόγια που να αγχώνουν τον σέρφερ, που θέλει να μάθει χωρίς να πελαγώσει.
Τα περιεχόμενα του τόπου: Literature, Sophocles A famous Greek playwright, Euripides Another famous Greek playwright, Theater, More Theater, Music, More on Music, Religious Music, Musical instruments, Poetry, Sappho A woman who wrote poetry.
Επιλέγουμε Λογοτεχνία. Τα περιεχόμενα: Aeschylus, Aristophanes, Euripides, Herodotus, Homer, Plato, Sappho, Sophocles.
Όπως βλέπετε εδώ έχουν μπλέξει λίγο το αρχαίο δράμα με την ιστοριογραφία και το έπος
με τη λυρική ποίηση. Παρ’ όλα αυτά αρχίζουμε την εξερεύνησή μας. Τι θα διαβάσετε;
Τα συνήθη λίγα και περιεκτικά με παραπομπές από το ίδιο το κείμενο σε άλλες σελίδες του web τόπου, που θα σας βοηθήσουν στην κατανόηση των όρων ή των ονομάτων που χρησιμοποιούνται. Τέλος έχετε τη δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης με τον Περσέα σε περίπτωση που θέλετε να διαβάσετε τα κείμενα των “λογοτεχνών”. Από τα άλλα μονοπάτια επιλέγουμε το Θέατρο. Καμία αναφορά στο διθύραμβο, το Θέσπη. Αν θέλουμε περισσότερα πάμε στο “More Theatre” εκεί γίνονται οι αναφορές, αλλά για μας που είμαστε Έλληνες μας φαίνονται λιγάκι... elementary Watson! Στον τόπο “The Odysseys of Homer translated by George Chapman” http://www.columbia.edu/acis/bartleby/chapman/ θα δείτε την Οδύσσεια μεταφρασμένη στα αγγλικά. Είδατε το αλλοδαπό ενδιαφέρον; Ποιος όμως μπορεί να μείνει ασυγκίνητος μπροστά στο μεγαλείο της ποίησης του Ομήρου και του υπέροχου ήρωα, του Οδυσσέα;
Αν θέλετε να διαβάσετε σχόλια και παρατηρήσεις για τα έργα του μεγάλου τραγικού Ευριπίδη, τότε ακολουθήστε τη διεύθυνση http://diogenes.baylor.edu/WWWproviders/thorburn/euripideshome.html που θα σας βγάλει στον τόπο Notes and Study Guides on Euripides' plays.
Πολύ ενδιαφέρουσα βρήκαμε τη σελίδα “A Selected List of Poetry with a Classical Basis” http://classics.centenary.edu/Paginae/Curricula/F95/EngFlng393/PoetryList.html
Γιατί είναι μία ευκαιρία να δούμε πώς ο κλασικός πολιτισμός επέδρασε καθοριστικά,
όχι μόνο στη διανόηση του 18ου αιώνα, αλλά και σε προγενέστερες εποχές.
Ο τόπος λειτουργεί απλά σαν οδηγός, που μπορεί να σας βοηθήσει σε μελέτες ή απλά για προσωπική τέρψη. Πάνω που κάναμε το ατελείωτο σέρφινγκ, πέσαμε σε διασύνδεση από άλλον τόπο, στην ελληνική σελίδα των Προσωκρατικών Φιλόσοφων http://www.forthnet.gr/presocratics/indeng.htm και ενθουσιαστήκαμε.
Ποιος είπε ότι οι ελληνικοί τόποι στο Internet δεν παρουσιάζουν τίποτα το ιδιαίτερο;
Μάλλον εμείς. Ένα έξοχο παράδειγμα καλής δικτυακής σελίδας είναι αυτή, η οποία μάλιστα έχει βραβευτεί διεθνώς από αρχαιολογικές εταιρείες για την καλή ποιότητα έργου που έχει
να παρουσιάσει. Βρίσκεται και στα ελληνικά και στα αγγλικά, γεγονός που καθιστά τον τόπο άξιο έρευνας και από αλλοδαπούς. Μετά από ένα εισαγωγικό σημείωμα ακολουθεί ένας πίνακας με τους φιλοσόφους χωρισμένους ανάλογα με τη σχολή που εκπροσωπούν ο καθένας από αυτούς: Μιλήσιοι, Πυθαγόρειοι, Ελεάτες, Ανεξάρτητοι Φυσιολόγοι, Ατομικοί.
Επιλέγοντας το όνομα του φιλοσόφου που μας ενδιαφέρει, μαθαίνουμε για τη ζωή και το έργο του, βιβλιογραφία προτεινόμενη. Τα κείμενα είναι μικρά και ευσύνοπτα ούτως ώστε να μη γίνονται κουραστικά, αλλά να παραμένουν κατατοπιστικά. Ενδείκνυται για όλους.
Το καλό είναι ότι έχει και περαιτέρω συνδέσεις που θα σας χρησιμεύσουν και για περαιτέρω εξερευνήσεις. Μιας και μιλάμε για φιλοσοφία ας δούμε τον επόμενο τόπο που είναι αφιερωμένος στον Πλάτωνα. Πρόκειται για τον “Dr Anthony Storm’s Website on Plato” http://208.147.33.2/dstorm/plato/ Τι περιλαμβάνει: Βιβλιογραφία (αν και απουσιάζουν οι Έλληνες συγγραφείς), Μεθοδολογία, Φωτογραφίες, Σχόλια, ένας άψογος τόπος όπου ο κατασκευαστής ακολουθώντας τη συνταγή του καλού web τόπου, παρουσιάζει μία συνολικά καλή δουλειά με επιστημονικό ενδιαφέρον.
Δεν αναφέρεται δηλαδή σε ένα θέμα που είναι εύκολο ή απλοϊκό. Δίνει χρώμα και ουσία σε ένα θέμα που ναι μεν αφορά λίγους, αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι δεν έχει σημασία να είναι όμορφος ο τόπος, απέριττος και περιεκτικός.
Τέλος το πανεπιστήμιο του Πόρτλαντ, για μία ακόμη φορά μας δίνει τα φώτα του στη
σελίδα Philosophy http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/philosophy/philo.html
Πρόκειται για μία σύντομη εισήγηση στην ελληνική φιλοσοφία.
Επίσης: Σωκράτης (τα έργα του αναλυτικά από τον τόπο στο web του ΜΙΤ ή τον γνωστό Περσέα του πανεπιστημίου Tufts), Πλάτωνας (σελίδα κατασκευασμένη από το Portland-σημαντικότερο το ότι έχουμε περαιτέρω links στο ΜΙΤ μεταξύ άλλων), Αριστοτέλης.

Επιστήμη
Δεν ήταν μόνο τα γράμματα και οι τέχνες, όπου το αρχαίο ελληνικό πνεύμα έφτασε σε υψηλό επίπεδο, ήταν και ο τομέας των επιστημών. Αν ακολουθήσετε τη διεύθυνση http://wwwadm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/science/science.html που μας δίνει η σελίδα Science του Portland State University, θα πάρετε μία ιδέα σε ποιους ακριβώς τομείς, διέπρεψε και η ελληνική επιστήμη.
Έχουμε και λέμε: Αστρονομία, Βιολογία, Ναυπηγική, Μαθηματικά (Πυθαγόρας, Υδραγωγεία, Ιατρική). Ένας καλός, σύντομος οδηγός για dummies, που θέλουν να ασχοληθούν με την Αρχαία Ελλάδα.
Στη σελίδα της Αστρονομίας http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/science/astro/debok.htm
Διαβάστε τα εξής ενδιαφέροντα που παραθέτει, με ένα απλοϊκό είναι αλήθεια παράδειγμα, για τα επιτεύγματά τους στην αστρονομία. Δεν φταίνε όμως αυτοί, αλλά ο Ηρόδοτος. Κοιτάξτε.
“Γνωρίζατε ότι τι φεγγάρι έπαιξε μεγάλο ρόλο στη μάχη του Μαραθώνα; Η ιστορική μάχη έγινε το Σεπτέμβριο του 490 π.Χ., όταν οι Αθηναίοι πολέμησαν για να απωθήσουν τις περσικές στρατιές από την Ελλάδα.
Η ιστορία, όπως τη διηγείται ο Ηρόδοτος, ο πατέρας της ιστορίας, λέει ότι οι Σπαρτιάτες αρνήθηκαν να βοηθήσουν τους Αθηναίους, γιατί οι θρησκευτικοί τους νόμοι τους απαγόρευαν να αναμειχθούν σε μάχες μέχρι να παρέλθει η πανσέληνος. Μπορείτε να φανταστείτε πόση σύγχυση προκλήθηκε στους Αθηναίους, όταν το ανακάλυψαν αυτό; Η δική τους στρατιωτική δύναμη ήταν μικροσκοπική συγκριτικά με αυτήν των Περσών και είχαν μεγάλη ανάγκη των Σπαρτιατών.
Η ημέρα της πανσελήνου ήταν η 9η Σεπτεμβρίου του 490 π.Χ. και ήταν έξι μέρες μακριά.
Οι Αθηναίοι απλά δεν μπορούσαν να περιμένουν για τους Σπαρτιάτες τόσο πολύ.
Έτσι προκειμένου να αποφύγουν την πιθανή υποδούλωση στους Πέρσες, οι Αθηναίοι πήγαν μόνοι στο πεδίο της μάχης. Οι Σπαρτιάτες τελικά ήρθαν για βοήθεια, αλλά εκείνη τη στιγμή η μάχη είχε τελειώσει με μεγάλη νίκη, όχι χάρη στους Σπαρτιάτες, αλλά χάρη στο “ολόγιομο” φεγγάρι”. Διασκεδαστικό.
Πάμε τώρα στη σελίδα της Βιολογίας.
http://www.adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/science/biology/hewlett.htm
Ξεκινά από την “επιστημονική” πλευρά της προσωπικότητας του Αριστοτέλη και φτάνει
μέχρι το Γαληνό.
Περισσότερο ενδιαφέρον δείχνει αυτός ο τόπος του web, για τη Ναυπηγική και τα Πλοία.
http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/war/kenny.html
Η σελίδα των Μαθηματικών http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/science/mathematics/IT.html κάνει αναφορές στους Έλληνες Μαθηματικούς, όπως ο Θαλής, ο Ευκλείδης, ο Πυθαγόρας, Αναξαγόρας και Αρίσταρχος. Επίσης αναφέρεται και στους δύο εραστές της ιδεολογίας, θα λέγαμε των Μαθηματικών τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα.
Ο συντάκτης σάς παραθέτει και βιβλιογραφία στην οποία στηρίζει τους ισχυρισμούς και τη βασιμότητα των γραφόμενών του. Επίσης παρατίθεται και χρονολογικός πίνακας των νεότερων Μαθηματικών (δηλαδή της χιλιετηρίδας μας). Π
ροσωπικά, δεν κρύβω το γεγονός ότι στρώθηκα στο διάβασμα, μόνο από τη στιγμή που είδα στον έλεγχο προόδου μου ένα ωραιότατο δεκαράκι και στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία. Αργότερα απέκτησα ένα ωραίο 18 και μείναμε οικογενειακώς ευχαριστημένοι.
Όμως αυτά είναι παλιές αμαρτίες και δεν νομίζω ότι σας ενδιαφέρουν.
Θα σας ενδιαφέρει όμως άλλη μία σελίδα για τα Μαθηματικά. Πρόκειται για τον τόπο Greek Mathematics And Its Modern Heirs http://sunsite.unc.edu/expo/vatican.exhibit/exhibit/d-mathematics/Greek_math.html αυτά για τους πλέον γενναίους.
Εν συνεχεία ακολουθήστε το μονοπάτι Greek Waterworks (http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/science/water/water8.html).
Εδώ μαθαίνουμε ότι και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι (μεγάλη η χάρη τους) είχαν σημειώσει προόδους στην ύδρευση και όχι μόνο οι Ρωμαίοι. Χμμ! Στην Ιατρική όμως;
Και εκεί βέβαια έχουμε και κάτι να πούμε και κάτι να δούμε μέσα από το δίκτυο
http://www-adm.pdx.edu/user/sinq/greekciv/science/medicine/cowan.htm όπου και εδώ φαίνεται ότι ο συντάκτης του άρθρου έχει κάνει πολλή δουλειά.
Και εδώ φιγουράρει το όνομα του Ιπποκράτη, αλλά και του Αριστοτέλη.
Σημαντικό το γεγονός ότι παραθέτει και βιβλιογραφία.
Όσον αφορά στον Αριστοτέλη επιλέξτε τη διεύθυνση που σας δίνει, προκειμένου να μάθετε περισσότερα στο Πανεπιστήμιο του Berkeley.
http://www.ucmp.berkeley.edu/history/aristotle.html
Έξοχη ιατρική σελίδα έχει να δείξει και το Ασκληπιείο Βούλας στον τόπο Ιπποκράτης (http://www.forthnet.gr/asclepeion/hippogr.htm)
Ορίστε που οι ελληνικοί τόποι του Internet μας δίνουν πληροφορίες για τον μεγάλο της ιατρικής επιστήμης που ήταν “...σύγχρονος του τραγικού Ευριπίδη, του φιλοσόφου Πλάτωνα, του ιστορικού Θουκυδίδη, γεννήθηκε στην Κω το 460 π.Χ.
Ήταν γιος γιατρού, του Ηρακλείδη, απόγονου του Ασκληπιού... ”. Και πώς να μην ήταν μεγάλος από τη στιγμή που έζησε στην καλύτερη εποχή, την εποχή του Χρυσού Αιώνα.
Στη διεύθυνση αυτή θα βρείτε και τις περαιτέρω συνδέσεις που σας ενδιαφέρουν για τον Ιπποκράτη σε κείμενα από το ΜΙΤ, που και αυτές με τη σειρά τους παραπέμπουν στον Περσέα.
Στη διεύθυνση http://www.forthnet.gr/asclepeion/hilnksgr.htm έχετε τις δυνατότητες περαιτέρω συνδέσεων...... Ουφ!
Related Posts with Thumbnails

Archaelogy Daily News+μετάφραση

μετάφραση

Περί Εμού

Κείμενα ή σχόλια σε κείμενα που φέρουν την υπογραφή μου, είναι φυσικά δικά μου. Όλα τα άλλα κείμενα αναφέρουν τις πηγές, πλην εκείνων που δέχομαι στο Ε-mail και δεν φέρουν υπογραφή ή ο συντάκτης τους δεν επιθυμεί την δημοσιοποίηση του ονόματός του. Οι αντιγραφές κειμένων μου φυσικά επιτρέπονται, εάν επιθυμείτε παρακαλώ να αναφέρετε την πηγή έστω με παραπομπή. Ευχαριστώ γα την κατανόηση.

Archaeology Daily News+Μετάφραση

μετάφραση Online μετάφραση

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Μια κραυγή.... Από τη μία ως την άλλη άκρη αυτής της ευλογημένης και καταραμένης Γης. Δεν αντέχεται άλλο. Συνέχεια καταστροφή. - Από το πρωί μέχρι το βράδυ και από το βράδυ μέχρι το πρωί. Το ίδιο τροπάρι και φτου κι από την αρχή. Ρίξτε μια ματιά πόσο πουλάνε τα κουτσομπολιά, τα ριάλιτι, τα κοσμικά και οι χαρτορίχτρες. -
Κασσάνδρες οι αναλυτές, οι δημοσιογράφοι και οι πολιτικοί. Μνημόσυνα τα talks shows. Κηδεία η τηλεοπτική ειδησεογραφία. Πολεμικά ανακοινωθέντα οι εφημερίδες. Προθάλαμοι νοσοκομείων τα καφενεία. Κάθε βράδυ να κάνεις τον σταυρό σου μπας και στραβοκοιμήθηκε ο Στρος-Καν και μας κάνει οδοντογλυφίδα να καθαρίζει τις εμφυτευμένες οδοντοστοιχίες του. Εντάξει, το καταλάβαμε. Σαν τους Πακιστανούς να πιάσουμε δουλειά. -
Εντάξει, θα χάσουμε τα μισά λεφτά. Εντάξει, τα παιδιά μας θα μείνουν στην ανεργία και θα φύγουν, όπως οι πρώτοι μετανάστες, για πολύ μακριά. Εντάξει, ο πατέρας μου και ο παππούς μου θα χάσουν τη σύνταξη, θα μείνουν χωρίς φάρμακα, θα καταλήξουν στη ζητιανιά. Εντάξει, θα δουλεύουμε μέχρι τα εβδομήντα εφτά. Εντάξει, οι καταθέσεις μας θα γίνουν δραχμές όπως παλιά. Εντάξει, τα εμπεδώσαμε όλα αυτά. Τι άλλο πια! Να αυτοκτονήσουμε ομαδικά. Να την κοπανήσουμε για τα χωριά. Να αρμέγουμε κατσίκες και να καλλιεργούμε ζαρζαβατικά. -
Οι γυναίκες να μη γεννάνε παιδιά. Οι άντρες να βγουν στους δρόμους να καθαρίζουν τζάμια, μπας και φέρουν στο σπίτι καμιά δεκάρα να φάνε μπομπότα τα μωρά. Τα κορίτσια στα πεζοδρόμια σαν τις πόρνες της τρούμπας του Πειραιά. Τα αγόρια με ντοκτορά, γκαρσόνια να κουβαλάνε στον Γερμανό πελάτη ένα λαχταριστό πιάτο με μουσακά. Από τη μία οι δολοφόνοι να μπεκροπίνουν μια χαρά. Από την άλλη οι ξένοι τους τόκους να καταβροχθίζουν από τα δανεικά. Και στη μέση οι καθημερινοί μας τρομοκράτες να μας υπενθυμίζουν πως οι Ελληνες δεν είμαστε άνθρωποι αλλά λαθρομετανάστες, χωρίς ελπίδα καμιά, στην ίδια μας την πατρίδα. Ταυτόχρονα οι λαθρομετανάστες να Ελληνοποιούνται με ιθαγένεια !! Ε, ρε, μπαγάσα σε ρωτάω. Προς τι όλα αυτά που ονειρεύτηκες, που μόχθησες και που μάτωσες. Μια ζωή στα σκουπίδια σαν τα αδέσποτα σκυλιά! - Σ' αυτό οδήγησαν οι κυβερνήτες μας, τρώγοντας τα παιδιά της και υιοθετώντας τα αποβράσματα της ΑφροΑσίας, ως νέα Ελληνόπουλα απείρως ευκολότερα στην διαχείρηση της εκμετάλλευσης του ανθρώπινου μόχθου.

Μην

-Μην περπατάτε στα τέσσερα, μας κυκλώσαν!!!
Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
τις πόρτες σπάσαν οι οχτροί,
κι εμείς γελούσαμε στις γειτονιές
την πρώτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
αδέρφια πήραν οι οχτροί,
κι εμείς κοιτούσαμε τις κοπελιές
την άλλη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
φωτιά μας ρίξαν οι οχτροί,
κι εμείς φωνάζαμε στα σκοτεινά
την τρίτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
σπαθιά κρατούσαν οι οχτροί,
κι εμείς τα πήραμε για φυλαχτά
την άλλη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
μοιράσαν δώρα οι οχτροί,
κι εμείς γελούσαμε σαν τα παιδιά
την πέμπτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
κρατούσαν δίκιο οι οχτροί,
κι εμείς φωνάζαμε ζήτω και γεια
σαν κάθε μέρα.

«Έλληνες! Ανοίγεται τώρα, μπροστά στα θολωμένα μάτια σας, στα σκοτισμένα μυαλά σας, δρόμος αληθινός! Δρόμος ζωής και πολέμου! Αν τον θέλετε, πάρτε τον!»

«Θέλω να είμαι ωραίο δείγμα ανθρώπου Έλληνος. Να σκοπός μιας ζωής! Δουλεύοντας για τον Ελληνισμό, δουλεύω για τον εαυτό μου. Θέλω να ξοδέψω την ψυχή μου μέσα στο έθνος μου, σε μια αλληλεγγύη με τους ομοφύλους μου»

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ (1878 - 1920)

"Δεν υπάκουσα παρά εις μίαν ιδέαν, να φανώ χρήσιμος εις τον πλησίον και τον τόπο μου."- ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

Ελευθέριος Βενιζέλος:


«Ευτυχώς, σήμερον ευρισκόμεθα εις την ευχάριστον θέσιν να αποτελούμε ένα και ηνωμένον Έθνος,
από του Ταινάρου μέχρι του Έβρου και από της Κερκύρας μέχρι των νήσων των παρακειμένων εις τας Μικρασιατικάς ακτάς.
Είμεθα ένα ΈΘνος ομοιογενές κατά 95% περίπου.
Αυτό δε το γεγονός μάς κάμνει έναν από τους πιό ομοιογενείς Λαούς της Ευρώπης.
Είναι και ένας εκ των σπουδαίων λόγων που δικαιολογούν την αισιοδοξίαν μου διά την ικανοποιητικήν εξέλιξιν των Ελληνικών Πραγμάτων»!!.
Άρθρο του στο «Ελεύθερον Βήμα», της 9ης Μαΐου 1929.




Ύμνος

Ύμνος στην 28η Οκτωβρίου.

Από Έλληνες; Όχι από Σουηδούς!

BLUE SKY LIVE TV

Δείτε live το πρόγραμμα της τηλεόρασης του BLUE SKY.

BLUE SKY LIVE

Greek TV Radio

Το Τηλεκοντρόλ σας
Ενημερωθείτε και διασκεδάστε βλέποντας ελληνική τηλεόραση ζωντανά απο τον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή. Ακούστε τους αγαπημένους σας ραδιοφωνικούς σταθμούς όπου και αν βρίσκεστε και διαβάστε τα τελευταία νέα στις σημερινές εφημερίδες.

Δείτε tv live!!! Όλα τα κανάλια ζωντανά - ελεύθερα

ANT1 ANTENNA ΑΝΤΕΝΝΑ Tv Channel Live StreamingMEGA ΜΕΓΑ Tv Channel Live StreamingALPHA Tv Channel Live Streamingskai
SKAI ΣΚΑΪ Tv Channel Live StreamingnetSTAR Channel Greek Tv Live StreamingET1 ΕRΤ1 Tv Channel Live Streaming
kontra channel liveEXTRA 3 ΕΞΤΡΑ Tv Channel Live StreamingMad tvNEA TV ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ Channel Live Streaming
TV100 Tv Channel Live Streamingkriti tvVOULI ΒΟΥΛΗ Tv Channel Live StreamingArt αρτ Tv Channel Live Streaming
BLUE SKAY Tv Channel Live StreamingCNC PLUS Tv Channel Live Streaming Cyprus TvCHANNEL 9 Tv Live Streaming4E Tv Channel Live Streaming
FLASH TV Channel Live StreamingTVS TV SERRES ΣΕΡΡΕΣ Tv Channel Live StreamingEt3ΔΙΚΤΥΟ ΣΕΡΡΕΣ Diktyo Tv Serres Channel Live Streaming
STAR MEDIA TV ΚΕΡΚΥΡΑΣ Tv Channel Live Streamingkriti tvSIGMA Tv Channel Live Streaming Cyprus TvFocus Web Tv Channel Live Streaming Greek Tv
Achaia News Αχαϊα Tv Channel Live StreamingΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣASTRA ΑΣΤΡΑ Tv Channel Live Streaming Greek Tvskai
EGNATIA ΕΓΝΑΤΙΑ Tv Channel Live StreamingTILEFOS ΤΗΛΕΦΩΣ Tv Channel Live StreamingSTAR ΔΡΑΜΑΣ dramas Tv Channel Live StreamingΔΕΛΤΑ ΘΡΑΚΗ Delta Tv Thrace Live Streaming
ZOUGLA ΖΟΥΓΚΛΑ Tv Channel Live StreamingDJ Tv Channel Live Streaming Greek TVEt3MUSIC TV MANIA Tv Channel Live Streaming
TV GOLD Tv Channel Live StreamingLAMIA STAR TV Channel Live StreamingGreek Radio, Liveradiogreece.blogspot.grΔείτε online ταινίες τώρα δωρεάν χωρίς κατέβασμα με ελληνικούς υπότιτλους από το TainiesLive.blogspot.gr
Κανάλια tv
Κανάλια live
οτε.tv
 
Μέγεθος κειμένου: A A A