Greek-lish για τους Γρεκύλους

Myspace Layouts Greek-lish για τους Γρεκύλους

Στο μπουκέτο της φωτό που είναι ένα σπάνιο είδος γλώσσας υπό εξαφάνιση,τα Ελληνικά, μπολιάσθηκε το γνωστό "τριαντάφυλλο" Γκρύκλης (Greek-lish ).

Κάθε φορά που γράφετε μια ελληνική πρόταση με λατινικούς χαρακτήρες, ένα μικρό Γκρύκλης πέφτει από το μπουκέτο στην άσφαλτο και στρώνει το δρόμο που πατάει η αγγλοσαξωνική νταλίκα-μπουντόζα.

Το κρίμα στον λαιμό σας. Gi afto stamaticte na grafete etc. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μάθετε να γράφετε σωστά. Θα κάνετε καλό στον εαυτό σας, θα προστατέψετε ένα είδος υπό εξαφάνιση και θα σταματήσετε να σπάτε τα νεύρα των φίλων σας.

Σε κάποιους ήδη έχει συμβεί και συνεχίζει να συμβαίνει.

Ας ενώσουμε όλοι τις φωνές μας για μια δικαιότερη αντιμετώπιση και για μια αξιοπρεπή στάση απέναντι στην ιστορία μας

υ.σ: οι λεγόμενοι "ΛΑΤΙΝΙΚΟΙ (LATIN)" χαρακτήρες προέρχονται απο το ΑλφάΒητο των αποίκων απο Κύμη/Χαλκίδα-Ευβοίας...

Να θυμάστε

"Να θυμάστε ότι η μόνη μας περιουσία στη ζωή είναι αυτά που έχουμε στο κεφάλι μας,
τα λεφτά δεν έχουν καμία απολύτως αξία γιατί χάνονται μέσα σε μια στιγμή,
ενώ αυτά που έχεις στο κεφάλι σου δεν χάνονται ποτέ, γιατί κανείς δεν μπορεί να τα κλέψει".
"ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ ΚΑΙ ΥΠΕΙΡΟΧΟΝ ΕΜΜΕΝΑΙ ΑΛΛΟΝ" δλδ Να είσαι πάντα άριστος και ανώτερος απο τους άλλους"'
" Σε ολόκληρη την ιστορία, τίποτε δεν είναι πιο εκπληκτικό ή τόσο δύσκολο να περιγραφεί όσο η αιφνίδια άνοδος του πολιτισμού στη Ελλάδα. Πολλά απ' όσα δημιουργούν τον πολιτισμό υπήρχαν ήδη επί χιλιάδες χρόνια στην Αίγυπτο ή στη Μεσσοποταμία και είχαν απλωθεί από εκεί στις γειτονικές χώρες. Αλλά ορισμένα στοιχεία έλειπαν, ωσότου τα προμήθευσαν οι Έλληνες. Το τι απετέλεσαν στην τέχνη και τη λογοτεχνία είναι γνωστό στον καθένα, αλλά ό,τι έχουν πραγματοποιήσει στον καθαρά διανοητικό τομέα είναι ακόμη εξαιρετικότερο." (Bertrand Russel).
Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι… (Κωστής Παλαμάς) -και αυτό-
«Ποιος μας φυτεύει στη Γη ετούτη και ποιος μας ξεριζώνει χωρίς να μας ζητήσει την άδεια; φωνάζουν οι καρδιές, ρωτούν οι κεφαλές χτυπώντας το Χάος»(Καζαντζάκης)
Φίλε ή αντίπαλε μην τ' αναγγείλεις πουθενά. Δεσμώτης τήδε ίσταμαι τοις ένδον ρήμασι πειθόμενος. 'Αρης Αλεξάνδρου (1922-78)ποίημα συλλογής «Ευθύτης οδών» (1959) -

Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι; - Γιώργος Σεφέρης


Gorgias φλεγόμενος

Στίγμα Θέσεων

...."Πράμματα για τους Έλληνες έμαθα πολλά" μας είπε. Ο,τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος, αυτοί τόχουνε κιόλας πράξει! Σοφία, γενναιότητα - αλλά μαζί: και φλυαρία άσκοπη, και προδοσία! Εβγαλαν άντρες σπάνιους-αλλά τους σκότωσαν οι ίδιοι! Είχαν ανθρώπους δίκαιους - αλλά τους εξορίσαν! (Η πολλή αρετή πάντα τους προξενούσε πλήξη!) Γενναίοι - όποτε ξένοι πάτησαν τη χώρα τους,- μα μόλις διώχναν τους εχθρούς, συνέχιζαν το σκοτωμό αναμεσά τους ! . . Τι να σας πώ ! . . Πράμματα για τους Ελληνες έμαθα πολλά μα λίγα μπόρεσα να καταλάβω! . ... O Μακρυγιάννης έφα(είπε): «Παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να φάνε τους Έλληνες και δεν μπορούνε, τρώνε από μας και μένει και μαγιά». Κι όπως λέει ένας φίλος: παρά τις (αθρησκευτικές ή αν θελετε αγνωστικιστικές) πεποιθήσεις μου, καμιά φορά εύχομαι πάντα να μπορέσω να πειστώ ότι έχω άδικο και να πιστέψω τους συνομιλητές μου. Κυρίως για τους δικούς μου ανθρώπους που τους στενοχωρώ. Όμως ανέκαθεν ήμουν αμφισβητίας και Εικονοκλάστης. Έτοιμος πάντα για τον αντίλογο, πρός εύρεσιν της Αληθείας. Έτσι ήταν περίπου αναμενόμενο ότι κάποτε θα ερχόταν και η στιγμή τής θρησκευτικής αμφισβήτησης. Απλά δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς!». Κι εγώ..επίοης διότι: Την άλλη μέρα, στην δευτέρα δημοτικού, η κυρία Μαρίκα με την άδεια ξύλινη κασετίνα, μου μάτωσε το κεφάλι. Δεν ήξερα τα δώδεκα παιδιά του Ιακώβ. Πώς να την πείσει κανείς ότι τη νύχτα θεμελιώσαμε τον Παρθενώνα. Κάποτε, που το τρίπτυχο "πατρίς θρησκεία οικογένεια" δεν είχε χάσει ακόμα την αίγλη του, ο καθηγητής μου της Ιστορίας μιλώντας για την εποχή του "Βυζαντίου" και συγκεκριμένα για τον Θεοδόσιο τον "μεγάλο", τόλμησε να ξεστομίσει λίγα λόγια για τις καταστροφές, που υπέστησαν τα έργα του Ελληνικού πολιτισμού, από τους φανατικούς πιστούς του Χριστιανισμού. Οι εικόνες των μαυροντυμένων καταστροφέων, όπως ζωγραφίστηκαν τότε στο μυαλό μου, δεν έσβησαν ποτέ. Οφείλω ένα ευχαριστώ, έστω ανώνυμα στον καλό φιλόλογο - ιστορικό, που μου έδωσε αυτό το ψήγμα αληθείας, το οποίο θα ήταν η άκρη του νήματος για την απάντηση στο δυσαπάντητο ερώτημα: Πώς και γιατί σε αυτή την χώρα οι άνθρωποι απαρνήθηκαν τη θρησκεία, και τον πολιτισμό τους συνολικά, και ενστερνίστηκαν για θρησκεία, μια αίρεση της Εβραϊκής, τόσο ξένη και ασύμβατη με τον χαρακτήρα τους; Κατά τον Αριστοτέλη ο άνθρωπος είναι ζώον πολιτικόν. Εξού ο μη λαμβάνων ενεργητικό μέρος στις υποθέσεις του συνόλου καλείται ‘ιδιώτης’, έχων χαλαρή τη συνείδηση του ‘πολίτη’ και κατ’ επέκταση έχει ελαττωμένη διανοητική ικανότητα. Οι Αγγλο-Σάξωνες απλά τον/την αποκαλούν: idiot . Θα θυμίσω αυτό: Ἀρχοντα των τριών μέμνησω: Άνδρας άρχει--Νόμοις άρχει--Ούκ αεί άρχει* «Τρία πράγματα πρέπει να θυμάται κανείς όταν βρίσκεται στην εξουσία: -Ότι κυβερνάει ανθρώπους, -ότι πρέπει να διαχειρίζεται την εξουσία σύμφωνα με το νόμο και -ότι δεν θα κυβερνάει αιώνια.»Αγάθων(Αθηναίος τραγικός ποιητής) .....Ο Επίκουρος (341-270π.χ) και η θεωρία του στρέφονται σ έναν ηθικολογικό χαρακτήρα της φιλοσοφίας. Στόχος του ήταν η αναζήτηση των αιτιών της ανθρώπινης δυστυχίας και των εσφαλμένων δοξασιών που την προκαλούν, όπως π.χ. η δεισιδαιμονία, ώστε να υπάρξει η αντιπρόταση για την προοπτική μιας ευχάριστης ζωής (ΖΗΝ ΗΔΕΩΣ), που για την επίτευξή της ο Επίκουρος προσέφερε ξεκάθαρες φιλοσοφικές συμβουλές. Το ζην ηδέως, επιτυγχάνεται με την απουσία του πόνου και φόβου και με τη βίωση μιας ζωής αυτάρκους περιβαλλόμενης από φίλους. Επίσης: Αρχή και ρίζα παντός αγαθού, η της γαστρός ηδονή. Ο Επίκουρος δίδαξε ότι η ηδονή, ή ευχαρίστηση, όπως θα λέγαμε σήμερα, αλλά και ο πόνος, είναι το μέτρο για το τι πρέπει να προτιμούμε και τι να αποφεύγουμε. Βασικές αρχές της διδασκαλίας του είναι οι εξής: - Με τον θάνατο έρχεται το τέλος όχι μόνο του σώματος αλλά και της ψυχής - Οι θεοί δεν επιβραβεύουν η τιμωρούν τους ανθρώπους - Το σύμπαν είναι άπειρο και αιώνιο - τα γενόμενα στον κόσμο συμβαίνουν τελικά, με βάση τις κινήσεις και τις αλληλεπιδράσεις των ατόμων που διακινούνται στο κενό χώρο. Επίσης στην Τετραφάρμακο του, λέει): «Άφοβον ο θεός, ανύποπτον ο θάνατος, το μεν αγαθόν εύκτητον, το δε δεινόν ευκαρτέρητον» . {Επομένως οι πράξεις ή παραλείψεις μας, διέπουν ένα μέγιστο ποσοστό του μέλλοντός μας, το δε υπόλοιπο, οφείλεται στην Τύχη-Τυχαιότητα (ή Θεό για κάποιους) λέω εγώ - Γοργίας..}
«ΠΑΙΣ ΩΝ ΚΟΣΜΙΟΣ ΓΙΝΟΥ, ΗΒΩΝ ΕΓΚΡΑΤΗΣ, ΜΕΣΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΠΡΕΣΒΥΤΗΣ ΕΥΒΟΥΛΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΩΝ ΑΛΥΠΟΣ» (Παιδί να μαθαίνεις καλούς τρόπους, νέος να πειθαρχείς τα πάθη σου, ώριμος να είσαι δίκαιος, γέρων συμβουλεύεις σωστά και να μη λυπάσαι τον θάνατο που πλησιάζει). Δελφικό παράγγελμα.
“Η επιθυμία της φήμης είναι το έσχατο ελάττωμα που αποβάλλουν ακόμη και οι σοφοί.”―Τάκιτος (55-117 μ. Χ.) .....επομένως....... ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ - ΕΝ ΟΙΔΑ (ότι) ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ -ΜΗΔΕΝΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΖΕ - ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ.....αυτό προσπαθώ!!! - Γοργίας

Όχι άλλη δεισιδαιμονία, σας παρακαλώ

Λες κι ο Θεός τους έκανε φάρσα. Μετά το σεισμό, έριξε καταρρακτώδη βροχή. Ενίοτε, ξέρετε, γίνονται σεισμοί. Ο σεισμός είναι φυσικό φαινόμενο — δυσάρεστο για μας, αλλά η φύση είναι πολλές φορές δυσάρεστη. Επίσης, πολύ συχνά, βρέχει — ευτυχώς. Η βροχή είναι επίσης φυσικό φαινόμενο, καθώς και μια από τις βασικές αιτίες που υπάρχει ζωή πάνω σ’ αυτή την χωματό-πέτρινη μπάλα που περιστρέφεται στο (σχεδόν) κενό. Πόσο μυαλό θέλει για να σκεφτεί κανείς ότι τα δυο αυτά φυσικά φαινόμενα μπορεί και να συμπέσουν; Πότε θα ξεκολλήσετε επιτέλους από αυτή την ανόητη συνήθεια να τα αποδίδετε όλα, σε κάποιο υπερφυσικό ον; Όχι, τις φυσικές καταστροφές δεν τις επιφέρει κανένας θεός. Όχι, τους ανθρώπους που βγαίνουν ζωντανοί από ένα ατύχημα ή μια εγχείριση δεν τους σώζει κανένας θεός. Όχι, οι συμπτώσεις δεν συνιστούν απόδειξη θείας παρέμβασης. Όχι, δεν μπορείτε να ονομάζετε κάθε συμβάν που δεν μπορείτε να εξηγήσετε «θαύμα». Όχι, οι προσευχές και οι λιτανείες δεν φέρνουν κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Καταλαβαίνω ότι ο ανθρώπινος νους έχει την ανάγκη να προσδίδει σε όλα τα γεγονότα νόημα ακόμη κι όταν δεν υπάρχει κανένα, ιδίως όταν αυτά συνοδεύονται από ανθρώπινο πόνο, αλλά δοκιμάστε, αν θέλετε, κι ένα εργαλείο που λέγεται «λογική». Αν μάθετε να το χρησιμοποιείτε, θα σας φανεί πολύ χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις…

Η Κόλαση κι ο Παράδεισος είναι εδώ σ'αυτή τη Γή....

Κάρ.Παπούλιας 24.07.08

Συμμερίζομαι την απογοήτευση και την οργή των πολιτών, όταν διαπιστώνουν ότι, η πολιτική αντιμετωπίζεται ως όχημα προσωπικού πλουτισμού και ως μέσο μιας παχυλής ζωής - Κάρολος Παπούλιας 24.07.08

Περιμένοντας τους Βαρβάρους

Για την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα: «Των οικιών ηµών εµπιµπραµένων ηµείς άδοµεν» Θουκυδίδης
σ.σ. «και το μο.νί χτενίζεται» Γοργίας
Το άκρως επίκαιρο, για Ιθαγένεια και Πτώχευση της Πατρίδας, Ποίημα (όπου βάρβαροι=ΔΝΤ):
—Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
—Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
—Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;

—Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί τον αρχηγό τους… (Κ. Καβάφης, “Περιμένοντας τους Βαρβάρους)

Επίσης διαχρονικώς επίκαιρα της Πατρίδας μας.
Οράτιος πρός Λεοκράτην: «...ήν τον Δήμον ψηφισάμενον, τους μεν δούλους ελευθέρους, τους δε ξένους Αθηναίους, τους δ' ατίμους Επιτίμους... »
και «Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….» Ισοκράτης, Πανηγυρικός»

Θα θυμίσω αυτό επίσης: Ἀρχοντα των τριών μέμνησω: Άνδρας άρχει--Νόμοις άρχει--Ούκ αεί άρχει* «Τρία πράγματα πρέπει να θυμάται κανείς όταν βρίσκεται στην εξουσία: -Ότι κυβερνάει ανθρώπους, -ότι πρέπει να διαχειρίζεται την εξουσία σύμφωνα με το νόμο και -ότι δεν θα κυβερνάει αιώνια.»Αγάθων(Αθηναίος τραγικός ποιητής)

Να γιατί χρειάζεται Δημοψήφισμα και Σκαμνί-Δίκη για όσους Πολιτικούς μας είναι άτιμοι!!
Ό καλύτερος τρόπος που ανακάλυψε το σύστημα για να απαλλάσσεται από λέξεις που ενοχλούν, είναι να τους αλλάζει τον ορισμό. π.χ. Αμαρτία=Λάθος (αρχαιοελληνικά) και έγινε Χριστιανικά=Ηθική Πτώση, οπότε επιλαμβάνεται ο Παπα-τζής!!
Με το σχιζοφρενές ιδεολόγημα του «Ρωμιοχριστιανισμού», το παρακράτος της ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας-ταλιμπάν ελέγχει την Παιδεία και απομακρύνει τους Ρωμιούς συστηματικά απ'όλες τις αρχές και τις αξίες της ελληνικής αρχαιότητας.Το παρακράτος αυτό (11.000 Ιερείς και 82 Επίσκοποι+82 Βοηθοί Επισκόπων=164 με Μισθό Στρατηγού και με καθεστώς Δημ.Υπαλλ) συνεχίζει να χρηματοδοτείται κανονικά από τον κρατικό προΰπολογισμό και να απολαμβάνει ιδιαίτερα φορολογικά προνόμια
και άλλες ασυλίες!! που ουδείς από τα δυο μεγάλα (;) Κόμματα τολμά να τα καταργήσει.
Ουδείς μπορεί να φαντασθεί, το τόσο αναγκαίο διαζύγιο μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας με ταυτόχρονη απαλλοτρίωση της αμύθητης περιουσίας - προΐόν εγκληματικών ενεργειών στη διάρκεια της Βυζαντινο-Οθωμανικής αυτοκρατορίας κατά των Ελλήνων, που αρνούντο την νεα θρησκευτικη ιουδαΐκή αΐρεση - και κατάργηση όλων των φορολογικών προνομίων της. Το σημερινό παρακράτος της ορθ-χριστ-θεοκρατίας είναι η κύρια πηγή της σημερινής διαφθοράς. Μοναστήρια σφιχταγκαλιασμένα με την πολιτική εξουσία λυμαίνονται το κρατίδιο της Ρωμιοσύνης και τους Ρωμιούς υπο την ευλογία της Δικαιοσυνης των Αχτιναμέδων, φιρμανίων και χρυσοβούλων ή υπο την «πλάνη»(;) της πολιτικής εξουσίας. Εκκλησιαστικές οργανώσεις, σύλλογοι και λοιπά ιερά ιδρύματα μοιράζονται το δημόσιο χρήμα,
ενώ το ηλίθιο ποίμνιο των Ρωμιων βλεπει, άν βλέπει, την λεηλασία αυτή ως θεάρεστο έργο και την επικροτεί με κατάνυξη......για να καταλήξει στον Παράδεισο.
»Είμαι χριστιανός, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Έλλην!»-«Ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι» Γεννάδιος Σχολάριος

Του ρασοφόρου συνέτριψε ο πέλεκυς και η αξίνα,

τα μεγαλόχαρα είδωλα στα βάθη των ναών.

Των συντριμμένων η ψυχή, δεν χάθηκε μ’ εκείνα.

Φωτοπλανήτης έγινε στα χάη των ουρανών.

Όσο που νέα ζωντάνεψε αγαλματένια κρίνα,

στου διαλεχτού τον λογισμό, στους κήπους των σοφών.

Άναβε φωτιές καλόγερε, κάψε, κάψε, στα χαμένα καις.

Από την στάχτη της φωτιάς σου, της ιδέας ο χρυσαετός

τις φτερούγες του τεντώνει πιο πλατιές,

προς τα ύψη, προς το φως!!!

Κωστής Παλαμάς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ - Θέμου Κορνάρου-«Οι Αγιοι χωρίς μάσκα» (εκδ. Γκωγκώνη, Αθήνα 1933)
Το οδοιπορικό του κομμουνιστή συγγραφέα που επισκέφτηκε το 1930 ως εργάτης το Αγιο Ορος και επιχείρησε την πλήρη απομυθοποίηση του Περιβολιού της Παναγιάς. Ο Κορνάρος συγκρίνει το Αγιο Ορος με το λεπροκομείο της Σπιναλόγκας: «Και τα δυο αυτά μέρη τα επισκέφθηκα. Στο ένα -που είναι μια πελώρια σιδερόπετρα στη μέση του πελάγου- λιώνουνε σιγά-σιγά 300 άνθρωποι, σακατεμένοι, κομματιασμένοι από τη λέπρα του κορμιού. Στο άλλο -που είναι το πιο πλούσιο και το πιο όμορφο τμήμα του τόπου μας- 4 χιλιάδες ρασοφόροι σπουδάζουνε σ' όλη τους τη ζωή, να δένουνε, να προσαρμόζουνε στο ανθρώπινο σύνολο την πιο βρώμικη λέπρα: τη λέπρα της ψυχής.
Στη Σπιναλόγκα μπαίνοντας, πρέπει να φράξεις τη μύτη σου.
Στο Άγιον Όρος μπαίνοντας, πρέπει να φράξεις και μύτη κι αφτιά και να σκεπάσεις τα μάτια. Μα προ πάντων πρέπει να δέσεις τα νεύρα, για να μη σου φύγουνε».

Όπως γράφει στον πρόλογό του ο συγγραφέας, «μέχρι σήμερα, συνηθίσαμε να νομίζουμε το Άγιον Όρος για την πρότυπη Χριστιανική Πολιτεία […] Ώρα είναι πιά να πάψει ο άνθρωπος να γονατίζει μπροστά σε νοσογόνα μικρόβια παρασιτικά και να σκύβει το κεφάλι κάτω από το ζυγό βάρβαρων τυχοδιωκτών».
Τα δυο πρώτα κεφάλαια του δυσεύρετου βιβλίου περιλαμβάνονται στον ιστότοπο του Νίκου Σαραντάκου:
http://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/kornaros_agioi1.html
Ο αρχαίος κόσμος ήρθε σ' εμάς θλιβερά θρυματισμένος. Μεγάλο μέρος από τα γραπτά του μνημεία χάθηκε, οι οικοδομές σωριάστηκαν, τ' αγάλματα και τ΄ αγγεία κατακομματιάστηκαν και θάφτηκαν κάτω από τα χώματα ή κάτω από μεταγενέστερα χτίσματα. Μα το πιο αξιοθρήνητο, η κληρονομιά των Αρχαίων, παραδόθηκε σ' εμάς ακρωτηριασμένη, παρεξηγημένη και παραμορφωμένη από τις γενεές που μεσολάβησαν... " Καθηγητής Χαράλ. Θεοδωρίδης" «Ένας λαός γράφει την Ιστορία του, όχι για να αφηγηθεί όσα του συνέβησαν στο παρελθόν, αλλά πρωτίστως για να σφυρηλατήσει την αυτογνωσία και την ηθική ταυτότητα που του χρειάζονται για να χτίσει το μέλλον του, με Άριστους, δλδ Άριστα-Κρατούντες κι όχι "αριστοκράτες" εκλεγμένους ή κληρονόμους ηγετών» (γοργίας)

" Βίων έφη δειν τον αγαθόν άρχοντα παυόμενον της αρχής μή πλουσιώτερον αλλ' ενδοξότερον γεγονέναι" Βίων ο Πριηνεύς _
Ὄταν ἀποφασίσαμε νά κάμωμε τήν Ἐπαναστάση, δέν ἐσυλλογισθήκαμε οὖτε πόσοι εἴμεθα οὖτε πῶς δέν ἔχομε ἄρματα οὖτε ὄτι οἰ Τοῦρκοι ἐβαστοῦσαν τά κάστρα καί τάς πόλεις οὖτε κανένας φρόνιμος μᾶς εἶπε «πού πᾶτε ἐδῶ νά πολεμήσετε μέ σιταροκάραβα βατσέλα», ἀλλά ὦς μία βροχή ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας, καί ὅλοι, καί ὀ κλῆρος μας καί οἰ προεστοί καί οἰ καπεταναῖοι καί οἰ πεπαιδευμένοι καί οἰ ἔμποροι, μικροί καί μεγάλοι, ὅλοι ἐσυμφωνήσαμε εἰς αὐτό τό σκοπό καί ἐκάμαμε τήν Ἐπαναστάση._Θεόδωρος Κολοκοτρώνης - Πνύκα 1838
-
Στον Νεοθωμανό Νταβούτογλου...
ΝΑ τι θα έλεγαν κάποτε οι ΕΛΛΗΝΕΣ:
- Στρατηγέ Μακρυγιάννη, ο Κιουτάγιας(Κιουταχής) έστειλε γραφή να παραδοθούμε, ‘τι θα φέρει κι άλλο ασκέρι να μας πάρει την πλάτη και τότες είμαστε χαμένοι.

- Θα μας κλάσει τον μπούτζον.

ΥΓ. Μη μου παρεξηγηθεί κανένας εύθικτος. Αυτά είναι Ιστορικά γεγονότα και όχι οτιδήποτε άλλο.

Scroller 12 Αναρτήσεων στο moyseia.blogspot

Επικαιρότητα:

Ευκλείδου Στοιχεία

Αρχαίο πρωτότυπο και μεταφράσεις μέσω του Κλασικού Αναγνώστη Ευκλείδου Στοιχεία

Μνημόνιο 7η Επέτειος 2017

Δεν θα πεθάνουμε ποτέ ΚΟΥΦΆΛΕΣ ΕΛΛΗΝΟ-ΘΑΦΤΕΣ...
8η Επέτειος του 1ου Μνημονίου (2012) και δεν υπάρχει προφυλακισμένος κανείς Υπαίτιος!! ο Ακης μόνο;; Κι αυτός βγήκε με εγγύηση!!

Οι 9 τελευταίες αναρτήσεις μου

3 Ιουν 2010

Πάρθοι (Parthians) 3ο απο 3

Επειδή πρόκειται για εξαιρετική δουλειά, διαβάστε το.  


Αριστερά: Πάρθος κατάφρακτος ιππέας από την ανατολική Παρθία
Μέσον: Έφιππος τοξότης
Δεξιά: Πάρθος κατάφρακτος πεζός από την Χάτρα
Ο επόμενος βασιλιάς των Πάρθων, ο Μιθριδάτης ΙΙ ο Μέγας (124/123-88/87 π.Χ.), θα επεκτείνει τα όρια του Βασιλείου σε μεγάλες εκτάσεις, τόσο στα Δυτικά (Βαβυλωνία, Βασίλειο Χαρακηνής, στις εκβολές των ποταμών Τίγρη και Ευφράτη), όσο και στα Ανατολικά, όπου θα αποσπάσει από τους Σάκες την Δυτική Βακτρία. Επί της Βασιλείας του, η Παρθική Αυτοκρατορία θα φθάσει στο ύψιστο της ακμής της. Κατά τη διάρκεια επίσης της βασιλείας του Μιθριδάτη ΙΙ, θα γίνουν οι πρώτες επαφές των Πάρθων με τον Ρωμαϊκό κόσμο. Τα τελευταία χρόνια της βασιλείας του Μιθριδάτη ΙΙ και κυρίως μετά τον θάνατό του, θα ξεσπάσουν εμφύλιες διαμάχες (95-69 π.Χ.), οι οποίες θα εξασθενίσουν τρομερά το Βασίλειο.
Αργυρό τετράδραχμο Μιθριδάτη ΙΙ με ελληνική επιγραφή στον οπισθότυπο
(ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΡΣΑΚΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΟΣ)

Στο δυτικό τμήμα (Βαβυλωνία και γύρω περιοχές) θα ανακηρυχθεί βασιλεύς κάποιος εγγονός του Φριαπάτιου, ο Γωτάρζης Ι (Gotarzes, 95-90 π.X.), τον οποίον διαδέχθηκε ο Ορώδης Ι (Orodes, 90-80 π.Χ.). Το 77 π.Χ. μια μεγάλη εισβολή νομάδων με την ονομασία Σακάραυκοι, πιθανότατα Σάκες, θα προκαλέσει μεγάλη αναταραχή με αποτέλεσμα να ανέλθει στον θρόνο ο Σανατρούκης (Sanatruk, 77-70/69 π.Χ.) που θα επιβάλλουν οι Σάκες.
Αργυρή δραχμή (3,74 gr) Γωτάρζη Ι
Αργυρή δραχμή Ορώδη Ι
Αργυρό τετράδραχμο Σανατρούκη Ι  με ελληνική επιγραφή στον οπισθότυπο
(ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΣΑΚΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΟΣ)

Ο Φραάτης ΙΙΙ (69-57 π.Χ.), γιος του Σανατρούκη, θα καταφέρει να αναδιοργανώσει την Αυτοκρατορία, αλλά θα εμπλακεί σε πολέμους για την προσάρτηση της Αρμενίας, την οποία προσπαθούσαν επίσης να υποτάξουν και οι Ρωμαίοι (βλ. Αρμένιοι).
Φραάτης ΙΙΙ
Ο Φραάτης ΙΙΙ θα δολοφονηθεί (57 π.Χ.) από τους δύο γιους του, τον Ορώδη και τον Μιθριδάτη. Ο Ορώδης θα εξασφαλίσει το θρόνο και θα βασιλεύσει ως Ορώδης ΙΙ (Orodes 57-37 π.Χ.), ενώ ο αδελφός του Μιθριδάτης θα στεφθεί βασιλιάς της Μηδίας για να εκδιωχθεί στην συνέχεια όταν επιχειρήσει να ανακηρυχθεί μοναδικός βασιλεύς των Πάρθων. Το 55 π.Χ. θα εισβάλει - με την βοήθεια των Ρωμαίων - από την Συρία (όπου είχε καταφύγει) και θα καταλάβει τον θρόνο για λίγο (Μιθριδάτης ΙΙΙ, 57-55 π.Χ.), αλλά τελικά θα περικυκλωθεί στην Κτησιφώντα από τον ικανό στρατηγό του Ορώδη ΙΙ, τον Σουρέν (Suren), ο οποίος μετά από μια παρατεταμένη πολιορκία της πρωτεύουσας θα τον συλλάβει και θα τον εκτελέσει. Την περίοδο αυτήν, οι Πάρθοι θα έχουν σημαντικές επιτυχίες στην αντιμετώπιση των επεκτατικών προσπαθειών της Ρώμης, η οποία προσπαθούσε να περιλάβει και την επικράτεια των Παρθών στην κοσμοκρατορία της. Τα φιλόδοξα όμως σχέδιά της θα καταρρεύσουν όταν το 53 π.Χ. τα Ρωμαϊκά στρατεύματα υπό τον Κράσσο (μέλος της Α΄ Τριανδρίας στην Ρώμη), θα υποστούν συντριπτική ήττα στις Κάρρες (Carrhae, το αρχαίο Χαρράν) στην Β. Συρία.
Νόμισμα Ορώδη ΙΙ με ελληνική επιγραφή στον οπισθότυπο
(ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΑΡΣΑΚΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΙ ΚΤΙΣΤΟΥ)

Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική στο σημείο αυτό την περιγραφή ενός γεγονότος, που θα μας αποκαλύψει όχι μόνον την τεράστια επιρροή του Ελληνικού Πολιτισμού στο Βασίλειο των Πάρθων, αλλά και τα ήθη της εποχής. Σύμφωνα λοιπόν με τον Πλούταρχο μετά την θριαμβευτική νίκη των Πάρθων στις Κάρρες, η κεφαλή του νεκρού Κράσσου θα προσκομισθεί όχι στην πρωτεύουσα Κτησιφώντα, αλλά στην Αυλή του βασιλιά της Αρμενίας Αρταβάσδη ΙΙ, όπου εορτάζονταν οι γάμοι του γιου του βασιλιά των Πάρθων Ορώδη ΙΙ με την αδελφή του Αρμένιου βασιλέα και θα παρουσιασθεί εν είδη κυνηγητικού τροπαίου, στον Πάρθο βασιλιά κατά τη διάρκεια της παραστάσεως (στα ελληνικά, που γνώριζαν άριστα οι δύο βασιλείς) του θεατρικού έργου του Ευριπίδη «Βάκχαι»!
Πάκωρος Ι
Νόμισμα Φραάτη IV με ελληνική επιγραφή στον οπισθότυπο
(ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΑΡΣΑΚΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΟΣ)

Ο Ορόδης ΙΙ, μετά τον θάνατο σε μάχη με τους Ρωμαίους του νεαρότερου και αγαπημένου του γιου, τον οποίο είχε ανακηρύξει συμβασιλέα (Πάκωρος Ι, 39-38 π.Χ.), θα αποτραβηχτεί από την διοίκηση και θα ορίσει ως διάδοχό του έναν άλλο γιο του, τον Φραάτη. Και αυτός όμως ο Αρσακίδης, ο Φραάτης IV (37-2 π.Χ.), ανυπομονώντας να ανέλθει στο θρόνο, θα δολοφονήσει  τον πατέρα του Ορώδη ΙΙ, αλλά, παρά τις αρχικές επιτυχίες του εναντίον των Ρωμαίων, θα αναγκασθεί τελικώς να δεχθεί πολιτική φιλίας προς την Ρώμη. Οι Ρωμαίοι θα έχουν αποφασιστικό ρόλο στα εσωτερικά του Βασιλείου των Πάρθων, στη διάρκεια των επομένων βασιλέων Φραάτη VΦραατάκη, 2 π.Χ.-4 μ.Χ.), Ορώδη ΙΙΙ (4 μ.Χ.-6/7 μ.Χ.) και Βονόνη Ι (6/7-12 μ.Χ.), οι οποίοι ουσιαστικά ήσαν υποχείριοι της Ρώμης. Αλλά επί Αρτάβανου ΙΙ (10/11-38 μ.Χ.), τον οποίον ανέβασαν στο θρόνο οι Πάρθοι ευγενείς καθαιρώντας τον Βονόνη Ι, η κατάσταση θα μεταβληθεί ραγδαίως. Από την χρονολογία αυτήν εξάλλου εγκαινιάζεται η λεγόμενη «Αντι-Ελληνιστική» περίοδος του Παρθικού Βασιλείου, η οποία θα διαρκέσει ενάμιση περίπου αιώνα (10-162 μ.Χ.). Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από την ευρεία διάδοση και επέκταση του εθνικού πολιτισμού των Πάρθων, καθώς και από την οξεία αντίθεσή τους με οτιδήποτε ξενικό. Τα Ελληνιστικά στοιχεία και οι επιδράσεις τους απομονώνονται και παραμερίζονται. Παράλληλα το μίσος και η έντονη αντίθεση με τη Ρώμη, προσδιορίζουν τις ενέργειες όλων σχεδόν των Πάρθων Βασιλέων αυτής της περιόδου.
Νόμισμα Αρτάβανου ΙΙ
Παρ’ όλες όμως τις επιτυχίες που θα σημειώσουν οι Πάρθοι εναντίον των Ρωμαίων, δεν θα επιτύχουν ποτέ να καταφέρουν ένα αποφασιστικό πλήγμα εναντίον τους. Το γεγονός αυτό αποδίδεται από τους Ιστορικούς, αφ’ ενός μεν στην ουσιαστική αδυναμία των Πάρθων να οργανώσουν και να φέρουν εις πέρας μια μακροχρόνια εκστρατεία ή να πολιορκήσουν και να εκπορθήσουν μια οχυρωμένη πόλη, αφ’ ετέρου δε, στην ανεξήγητη επιμονή των Πάρθων να διατηρούν την πρωτεύουσά τους στο πλέον ευπρόσβλητο σημείο της επικράτειάς τους, πολύ κοντά από τα σύνορα με την Ρωμαϊκή επαρχία της Συρίας, απ’ όπου εξορμούσαν οι Ρωμαϊκές λεγεώνες.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν όχι μόνον η αποτυχία των Πάρθων να καταφέρουν καίριο πλήγμα στις Ρωμαϊκές δυνάμεις όπως τονίσαμε, αλλά και το γεγονός ότι η χειμερινή πρωτεύουσα των Πάρθων, η περίφημη Κτησιφών, κτισμένη στις όχθες του ποταμού Τίγρη, απέναντι ακριβώς από την παλαιά πρωτεύουσα των Σελευκιδών Σελεύκεια, να πέσει τρεις φορές στα χέρια των Ρωμαίων κατά την διάρκεια του 2ου αιώνα μ.Χ.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό γεγονός αυτής της περιόδου είναι και οι πόλεμοι για την κατοχή της Αρμενίας, ο έλεγχος της οποίας ήταν ζωτικός τόσο για τους Πάρθους όσο και για τους Ρωμαίους. Οι πρώτες συγκρούσεις θα σημειωθούν επί της βασιλείας του Βολογάση Ι (Vologases 51-77 μ.Χ.) ενός φανατικού αντι-Ρωμαίου. Ενδιάμεσα θα επιτευχθεί ένας συμβιβασμός με τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Νέρωνα (54-68 μ.Χ.), αλλά οι πόλεμοι θα επαναληφθούν αργότερα. Τελικώς η ειρήνη που θα συμφωνηθεί οριστικά μεταξύ του αυτοκράτορα Αδριανού (117-138 μ.Χ.) και του Πάρθου βασιλιά στην περιοχή της Μεσοποταμίας, του Οσρόη (Osroes 109/110-130 μ.Χ.) γύρω στο 120 μ.Χ. θα διατηρηθεί για 40 περίπου χρόνια. Αλλά το 161/162 μ.Χ. ο Βολογάσης ΙV (148-192 μ.Χ.), γιος του βασιλέως των Πάρθων στο Ιρανικό τμήμα Μιθριδάτη IV (130-140 μ.Χ.), έχοντας επανενώσει την Παρθική αυτοκρατορία θα αισθανθεί αρκετά ισχυρός ώστε να ξαναρχίσει τους πολέμους εναντίον των Ρωμαίων. Η Αρμενία, που είχε περιέλθει στην κατοχή της Ρώμης, θα καταληφθεί από το περίφημο ιππικό των Πάρθων, το οποίο αφού διασχίσει τον Ευφράτη, θα εισβάλει στη Συρία, ο πληθυσμός της οποίας θα υποδεχθεί τους Πάρθους ως ελευθερωτές. Οι επιτυχίες αυτές όμως θα αποδειχθούν πρόσκαιρες.
Νόμισμα Βολογάση IV με ελληνική επιγραφή στον οπισθότυπο
(ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΑΡΣΑΚΟΥ ΒΟΛΟΓΑΣΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΟΣ)
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η χρονολογία [ΔΞΥ΄ (=464) ΑΠΕΛΛΑΙΟΥ] στο Σελευκιδικό ημερολόγιο που αντιστοιχεί στον μήνα Νοέμβριο του 152 μ.Χ. Απελλαίος είναι ο μήνας Νοέμβριος στο αρχαίο μακεδονικό ημερολόγιο.
Οι Ρωμαίοι θα ξανακερδίσουν την Αρμενία (163), θα διασχίσουν με τη σειρά τους τον Ευφράτη και θα καταλάβουν σημαντικές εκτάσεις στην Μεσοποταμία καθώς και την πρωτεύουσα Κτησιφώντα (για δεύτερη φορά μετά από 50 χρόνια). Οι πόλεμοι θα συνεχισθούν και κατά τη διάρκεια της βασιλείας των Βολογάση V (191-208) και Βολογάση VΙ (208/209-228;).

Βολογάσης V

Τελικώς, αποφασιστικές νίκες εναντίον των Ρωμαίων θα πετύχει μόνον ο πρίγκιπας Αρτάβανος (Ardavan), νεώτερος γιος του Βολογάση V, ο οποίος είχε στεφθεί βασιλεύς των Πάρθων από το 216 (Αρτάβανος ΙV, 216-226), εκδιώκοντας τον αδελφό του Βολογάση VΙ στην Βαβυλωνία, χάρη στην υποστήριξη του ηγεμόνα της Μηδίας. Η εισβολή των στρατευμάτων του Καρακάλλα (211-217) στην Μεσοποταμία, θα πραγματοποιηθεί με στόχο την επιθυμία του νεαρού Ρωμαίου αυτοκράτορα, να ανασυστήσει την αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου, αλλά το μόνο που θα επιτύχει θα είναι η δήωση της Μηδίας και η κατάληψη των Αρβήλων, όπου θα καταστραφεί το οστεοφυλάκιο των Αρσακιδών βασιλέων και τα οστά τους θα διασκορπιστούν. Η ενέργεια όμως αυτή, θα προκαλέσει το εθνικό αίσθημα των Πάρθων και τα σκληρά αντίποινα του Αρτάβανου ΙV, ο οποίος θα δηώσει τις γειτονικές Ρωμαϊκές επαρχίες και θα καταστρέψει αρκετές πόλεις. Στο τέλος η Ρώμη θα εκλιπαρεί για ειρήνη. Οι Πάρθοι θα συνεχίσουν τις επιδρομές με επιτυχία με αποτέλεσμα, ο Ρωμαίος αυτοκράτωρ Μακρίνος (217-218), να αναγκασθεί να εξαγοράσει την ειρήνη πληρώνοντας το αμύθητο ποσό των 200.000.000 σηστερτίων στους Πάρθους.
 
Αρτάβανος IV
Οι συνεχείς όμως πόλεμοι με τους Ρωμαίους έχουν εξαντλήσει τη χώρα. Έτσι ο ηγεμόνας μιας τοπικής Δυναστείας της Περσίδος (Fars), ο Αρντασίρ Ι (=Αρταξέρξης), γιος του Παπάκ (Ardashir Papakan) και απόγονος του Σασάν, θα νικήσει σε μια μάχη (το 224 μ.Χ.) στα βόρεια του Ισπαχάν (στο Hormizdagan), τον τελευταίο νόμιμο Αρσακίδη βασιλέα Αρτάβανο ΙV και θα γίνει ιδρυτής της Δυναστείας των Σασσανιδών. Λίγο αργότερα (226) θα καταλάβει και την Κτησιφώντα και σύντομα θα καταλάβει όλα τα εδάφη του Βασιλείου των Αρσακιδών, εξοντώνοντας και τον τελευταίο Πάρθο διεκδικητή του θρόνου (Αρταβάσδης ή Τιριδάτης ΙΙΙ, 226-228/229), που είχε στεφθεί βασιλιάς των Πάρθων. Η Παρθική επικράτεια θα ενσωματωθεί στην αυτοκρατορία των Σασσανιδών και η Παρθική αριστοκρατία (βλ. παρακάτω) θα αφομοιωθεί σύντομα μέσα στον γενικό πληθυσμό της νέας αυτοκρατορίας.
Όπως έχει παρατηρηθεί σχετικά (βλ. David Christian: A History of RUSSIA, CENTRAL ASIA AND MONGOLIA Vol. I – Oxford U.K. 1998, σελ. 176-177) οι Αρσακίδες ουσιαστικά δεν κυβέρνησαν ποτέ μια ενιαία αυτοκρατορία, αλλά μάλλον μια ομοσπονδία ημιανεξαρτήτων βασιλείων. Αυτό το πολιτικό μόρφωμα αποτελούσε μια πολύπλοκη προσπάθεια συμβίωσης κτηνοτροφικών νομαδικών και αγροτικών παραδόσεων από την μια μεριά και διαιρεμένων διαφορετικών κόσμων από την άλλη, γεγονός που επηρέαζε την πολιτική, θρησκευτική και πολιτιστική ζωή του. Οι Αρσακίδες ποτέ δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ενοποιημένη γραφειοκρατία όπως η Ρώμη και απαιτούσε μεγάλη προσπάθεια να σφυρηλατηθεί κάποιο είδος ενότητας μεταξύ των διαφορετικών χωρών που κυβερνούσαν. Έτσι ερμηνεύεται και το γεγονός ότι άλλαζαν συνεχώς πρωτεύουσες από την πρώτη τους πρωτεύουσα Νίσα στο Δαχιστάν (σημερ. Τουρκμενιστάν), στην Ασταβηνή κοντά στην Μαργιανή, στην συνέχεια στην Εκατόμπυλο στην Υρκανία, στα Εκβάτανα της Μηδίας και τέλος στην Κτησιφώντα της Βαβυλωνίας.
Την Παρθική αριστοκρατία αποτελούσαν οι τοπικοί ηγεμόνες, αντιβασιλείς και πρίγκιπες, μια πανίσχυρη ομάδα απογόνων των Πάρνων φυλάρχων, οι οποίοι συντηρούσαν και διοικούσαν το περίφημο βαρύ παρθικό ιππικό (κατάφρακτοι ιππείς). Κάτω από αυτούς υπήρχε μια πολυάριθμη τάξη συνηθισμένων Πάρνων νομάδων κτηνοτρόφων, που αποτελούσαν το ελαφρύ ιππικό, το οποίο προσέδιδε ευελιξία στις μάχες, ένα παραδοσιακό πλεονέκτημα των νομάδων. Παρ’ όλο που οι πρώϊμοι Αρσακίδες σκόπιμα διατηρούσαν τις συνήθειες των Αχαιμενιδών και όχι των Ελλήνων, το οικονομικό, δημογραφικό και πολιτικό κέντρο της αυτοκρατορίας των Πάρθων βρισκόταν στις πλούσιες εξελληνισμένες πόλεις της Βαβυλωνίας (βλ. David Christian, ό.π. σελ. 177). Οι Αρσακίδες είχαν αντιληφθεί όμως την σπουδαιότητα της γεωργίας και του εμπορίου, ιδιαίτερα του διεθνούς εμπορίου της εποχής και προσπάθησαν να διευκολύνουν το εμπόριο με την Μεσόγειο, το οποίο διεξαγόταν κυρίως μέσω της περίφημης πόλης της Παλμύρας στην βόρειο Συρία, αλλά και με τον Καύκασο και τις Ινδίες. Στην διάρκεια της βασιλείας του Μιθριδάτη ΙΙ του Μέγα (123-88 π.Χ.) οι Πάρθοι αποκατέστησαν διπλωματικές σχέσεις τόσο με την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, όσο και με την Κίνα. Έχει υποστηριχθεί (David Christian, ό.π.) ότι τα πρώτα μεταξωτά υφάσματα που έφθασαν στην Ρώμη προέρχονταν από τους Πάρθους που τα είχαν λάβει από τους πρεσβευτές της αυλής των αυτοκρατόρων της Δυναστείας Χαν της Κίνας. 
Η αυτοκρατορία των Πάρθων δεν θα καταφέρει να επιβιώσει κάτω από τα διπλό βάρος των συγκρούσεων και συνεχών πολέμων με την Ρώμη και των εισβολών από τον Καύκασο (βλ. λήμματα Αλανοί, Αρμένιοι), αλλά και την κεντρική Ασία (Σάκες, Μασσαγέτες). Όπως ήδη αναφέραμε η παρηκμασμένη Δυναστεία των Αρσακιδών θα ανατραπεί από έναν επαρχιακό ηγεμόνα της Περσίδος, όπως και η Μηδική Δυναστεία πριν από 700 χρόνια περίπου.
Για την Παρθική, την γλώσσα των Πάρθων, βλ. στο λήμμα Ιρανοί του "Λεξικού των Λαών του Αρχαίου Κόσμου".
Related Posts with Thumbnails

Archaelogy Daily News+μετάφραση

μετάφραση

Περί Εμού

Κείμενα ή σχόλια σε κείμενα που φέρουν την υπογραφή μου, είναι φυσικά δικά μου. Όλα τα άλλα κείμενα αναφέρουν τις πηγές, πλην εκείνων που δέχομαι στο Ε-mail και δεν φέρουν υπογραφή ή ο συντάκτης τους δεν επιθυμεί την δημοσιοποίηση του ονόματός του. Οι αντιγραφές κειμένων μου φυσικά επιτρέπονται, εάν επιθυμείτε παρακαλώ να αναφέρετε την πηγή έστω με παραπομπή. Ευχαριστώ γα την κατανόηση.

Archaeology Daily News+Μετάφραση

μετάφραση Online μετάφραση

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Μια κραυγή.... Από τη μία ως την άλλη άκρη αυτής της ευλογημένης και καταραμένης Γης. Δεν αντέχεται άλλο. Συνέχεια καταστροφή. - Από το πρωί μέχρι το βράδυ και από το βράδυ μέχρι το πρωί. Το ίδιο τροπάρι και φτου κι από την αρχή. Ρίξτε μια ματιά πόσο πουλάνε τα κουτσομπολιά, τα ριάλιτι, τα κοσμικά και οι χαρτορίχτρες. -
Κασσάνδρες οι αναλυτές, οι δημοσιογράφοι και οι πολιτικοί. Μνημόσυνα τα talks shows. Κηδεία η τηλεοπτική ειδησεογραφία. Πολεμικά ανακοινωθέντα οι εφημερίδες. Προθάλαμοι νοσοκομείων τα καφενεία. Κάθε βράδυ να κάνεις τον σταυρό σου μπας και στραβοκοιμήθηκε ο Στρος-Καν και μας κάνει οδοντογλυφίδα να καθαρίζει τις εμφυτευμένες οδοντοστοιχίες του. Εντάξει, το καταλάβαμε. Σαν τους Πακιστανούς να πιάσουμε δουλειά. -
Εντάξει, θα χάσουμε τα μισά λεφτά. Εντάξει, τα παιδιά μας θα μείνουν στην ανεργία και θα φύγουν, όπως οι πρώτοι μετανάστες, για πολύ μακριά. Εντάξει, ο πατέρας μου και ο παππούς μου θα χάσουν τη σύνταξη, θα μείνουν χωρίς φάρμακα, θα καταλήξουν στη ζητιανιά. Εντάξει, θα δουλεύουμε μέχρι τα εβδομήντα εφτά. Εντάξει, οι καταθέσεις μας θα γίνουν δραχμές όπως παλιά. Εντάξει, τα εμπεδώσαμε όλα αυτά. Τι άλλο πια! Να αυτοκτονήσουμε ομαδικά. Να την κοπανήσουμε για τα χωριά. Να αρμέγουμε κατσίκες και να καλλιεργούμε ζαρζαβατικά. -
Οι γυναίκες να μη γεννάνε παιδιά. Οι άντρες να βγουν στους δρόμους να καθαρίζουν τζάμια, μπας και φέρουν στο σπίτι καμιά δεκάρα να φάνε μπομπότα τα μωρά. Τα κορίτσια στα πεζοδρόμια σαν τις πόρνες της τρούμπας του Πειραιά. Τα αγόρια με ντοκτορά, γκαρσόνια να κουβαλάνε στον Γερμανό πελάτη ένα λαχταριστό πιάτο με μουσακά. Από τη μία οι δολοφόνοι να μπεκροπίνουν μια χαρά. Από την άλλη οι ξένοι τους τόκους να καταβροχθίζουν από τα δανεικά. Και στη μέση οι καθημερινοί μας τρομοκράτες να μας υπενθυμίζουν πως οι Ελληνες δεν είμαστε άνθρωποι αλλά λαθρομετανάστες, χωρίς ελπίδα καμιά, στην ίδια μας την πατρίδα. Ταυτόχρονα οι λαθρομετανάστες να Ελληνοποιούνται με ιθαγένεια !! Ε, ρε, μπαγάσα σε ρωτάω. Προς τι όλα αυτά που ονειρεύτηκες, που μόχθησες και που μάτωσες. Μια ζωή στα σκουπίδια σαν τα αδέσποτα σκυλιά! - Σ' αυτό οδήγησαν οι κυβερνήτες μας, τρώγοντας τα παιδιά της και υιοθετώντας τα αποβράσματα της ΑφροΑσίας, ως νέα Ελληνόπουλα απείρως ευκολότερα στην διαχείρηση της εκμετάλλευσης του ανθρώπινου μόχθου.

Μην

-Μην περπατάτε στα τέσσερα, μας κυκλώσαν!!!
Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
τις πόρτες σπάσαν οι οχτροί,
κι εμείς γελούσαμε στις γειτονιές
την πρώτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
αδέρφια πήραν οι οχτροί,
κι εμείς κοιτούσαμε τις κοπελιές
την άλλη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
φωτιά μας ρίξαν οι οχτροί,
κι εμείς φωνάζαμε στα σκοτεινά
την τρίτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
σπαθιά κρατούσαν οι οχτροί,
κι εμείς τα πήραμε για φυλαχτά
την άλλη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
μοιράσαν δώρα οι οχτροί,
κι εμείς γελούσαμε σαν τα παιδιά
την πέμπτη μέρα.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί,
κρατούσαν δίκιο οι οχτροί,
κι εμείς φωνάζαμε ζήτω και γεια
σαν κάθε μέρα.

«Έλληνες! Ανοίγεται τώρα, μπροστά στα θολωμένα μάτια σας, στα σκοτισμένα μυαλά σας, δρόμος αληθινός! Δρόμος ζωής και πολέμου! Αν τον θέλετε, πάρτε τον!»

«Θέλω να είμαι ωραίο δείγμα ανθρώπου Έλληνος. Να σκοπός μιας ζωής! Δουλεύοντας για τον Ελληνισμό, δουλεύω για τον εαυτό μου. Θέλω να ξοδέψω την ψυχή μου μέσα στο έθνος μου, σε μια αλληλεγγύη με τους ομοφύλους μου»

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ (1878 - 1920)

"Δεν υπάκουσα παρά εις μίαν ιδέαν, να φανώ χρήσιμος εις τον πλησίον και τον τόπο μου."- ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

Ελευθέριος Βενιζέλος:


«Ευτυχώς, σήμερον ευρισκόμεθα εις την ευχάριστον θέσιν να αποτελούμε ένα και ηνωμένον Έθνος,
από του Ταινάρου μέχρι του Έβρου και από της Κερκύρας μέχρι των νήσων των παρακειμένων εις τας Μικρασιατικάς ακτάς.
Είμεθα ένα ΈΘνος ομοιογενές κατά 95% περίπου.
Αυτό δε το γεγονός μάς κάμνει έναν από τους πιό ομοιογενείς Λαούς της Ευρώπης.
Είναι και ένας εκ των σπουδαίων λόγων που δικαιολογούν την αισιοδοξίαν μου διά την ικανοποιητικήν εξέλιξιν των Ελληνικών Πραγμάτων»!!.
Άρθρο του στο «Ελεύθερον Βήμα», της 9ης Μαΐου 1929.




Ύμνος

Ύμνος στην 28η Οκτωβρίου.

Από Έλληνες; Όχι από Σουηδούς!

BLUE SKY LIVE TV

Δείτε live το πρόγραμμα της τηλεόρασης του BLUE SKY.

BLUE SKY LIVE

Greek TV Radio

Το Τηλεκοντρόλ σας
Ενημερωθείτε και διασκεδάστε βλέποντας ελληνική τηλεόραση ζωντανά απο τον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή. Ακούστε τους αγαπημένους σας ραδιοφωνικούς σταθμούς όπου και αν βρίσκεστε και διαβάστε τα τελευταία νέα στις σημερινές εφημερίδες.

Δείτε tv live!!! Όλα τα κανάλια ζωντανά - ελεύθερα

ANT1 ANTENNA ΑΝΤΕΝΝΑ Tv Channel Live StreamingMEGA ΜΕΓΑ Tv Channel Live StreamingALPHA Tv Channel Live Streamingskai
SKAI ΣΚΑΪ Tv Channel Live StreamingnetSTAR Channel Greek Tv Live StreamingET1 ΕRΤ1 Tv Channel Live Streaming
kontra channel liveEXTRA 3 ΕΞΤΡΑ Tv Channel Live StreamingMad tvNEA TV ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΡΗΤΗΣ Channel Live Streaming
TV100 Tv Channel Live Streamingkriti tvVOULI ΒΟΥΛΗ Tv Channel Live StreamingArt αρτ Tv Channel Live Streaming
BLUE SKAY Tv Channel Live StreamingCNC PLUS Tv Channel Live Streaming Cyprus TvCHANNEL 9 Tv Live Streaming4E Tv Channel Live Streaming
FLASH TV Channel Live StreamingTVS TV SERRES ΣΕΡΡΕΣ Tv Channel Live StreamingEt3ΔΙΚΤΥΟ ΣΕΡΡΕΣ Diktyo Tv Serres Channel Live Streaming
STAR MEDIA TV ΚΕΡΚΥΡΑΣ Tv Channel Live Streamingkriti tvSIGMA Tv Channel Live Streaming Cyprus TvFocus Web Tv Channel Live Streaming Greek Tv
Achaia News Αχαϊα Tv Channel Live StreamingΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣASTRA ΑΣΤΡΑ Tv Channel Live Streaming Greek Tvskai
EGNATIA ΕΓΝΑΤΙΑ Tv Channel Live StreamingTILEFOS ΤΗΛΕΦΩΣ Tv Channel Live StreamingSTAR ΔΡΑΜΑΣ dramas Tv Channel Live StreamingΔΕΛΤΑ ΘΡΑΚΗ Delta Tv Thrace Live Streaming
ZOUGLA ΖΟΥΓΚΛΑ Tv Channel Live StreamingDJ Tv Channel Live Streaming Greek TVEt3MUSIC TV MANIA Tv Channel Live Streaming
TV GOLD Tv Channel Live StreamingLAMIA STAR TV Channel Live StreamingGreek Radio, Liveradiogreece.blogspot.grΔείτε online ταινίες τώρα δωρεάν χωρίς κατέβασμα με ελληνικούς υπότιτλους από το TainiesLive.blogspot.gr
Κανάλια tv
Κανάλια live
οτε.tv
 
Μέγεθος κειμένου: A A A